Followers

Friday, April 25, 2008

my hamtaro!!!!





salam semua....bertemu lagi kita...hehik...kali ni aku nak cerita pasal hamster2 aku yg comel sgt...korang leh tgk gambar kat atas n video kat bawah ni...korang nak tau x??hehe..hamster aku ni da ade ank da...ade 4 ekor semuanya..nama hamster aku yg betina tu cici n jantan muji...aku beli diorang dlm bulan 2 tahun ni...tp x ingat la tarikhnyer..yg pastinyer cici melahirkan anak pada 1 april 2008..april fool!!!!!!hehe..suka sgt...masa tu aku x taw nak wat pe..bgn2 tido je ptg tu kan..aku tgk da ade 5 ekor..so aku pun asingkan la yg jantan tu sebab takut nanti dia makan anak dia lak..so aku amek tisu n letak kat dlm sangkar dia..ibu dia lak amek tisu tu tutup sekeliling dia..hehe..hepi sgt sebab sekejap je da ade anak..hehe..so ml tu tetiba aku tgk da ada 7 ekor lak..so hamster aku da ade 9 da sekarang..tp mlm tu aku g kuar pg cafe jap..blk2 tgk anak dia da mati sekor...sebab kene makan dgn lipas..sedihnya..aku geram sgt n cari lipas tu..rupanya dlm kotak bawah katil aku tu banyak sgt lipas..so mlm tu aku pun bunuh la lipas2 tu..walaupun bunuh sekor jek..hehe..pastu aku letak dlm kotak untuk lebih selamat..pastu esoknya mati sekor mungkin kesejukan kot...tinggal 5 je..ptg lepas blk kelas aku tgk da ade 4 ekor je..cici makan sekor...erm..menurut buku yg aku pinjam kat library vet tu memang normal untuk ibu hamster memakan anaknya untuk keselamatnan..so nak kata ape..takut jugak dia makan semua anak dia..tp ok je aku tgk...anak dia comel la sesangat..besar jari kelingking jek..warna merah n x der bulu lg.aku pun mcm biaser je la..x tgk sgt..biarkan je dlm kotak n pastikan ibu dia dpt air n makanan yg cukup...pastu da lebih kurang 2 minggu tumbuh bulu n mata diorang pun da mula bukak..comel sgt..aku suka sgt tgk...pastu sekarang ni da masuk sebulan da la kan..da sihat2 da mereka2 tu..hehik...aku pon selalu je pegang..jinak sgt..suka..tp sekor lagi tu x der warna..warna pink jek..mungkin dpt gen resesif kot...yg lain ok jek..same ngan ayah ngan mak dier...erm..geram sgt!!!suka..erm...rasa nak picit2 jek...


video

1 comment:

Anonymous said...

waaaaaa....bez nyer.comey nyer...tp aku curious la cm ner diemengawan huhu..-aneez

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...