Followers

Friday, May 30, 2008

hamster ku lahirkan anak lagi....

hai...hwa..tajuk.....erm...mlm td lepas magrib...tetiba je nampak hamster aku, cici mcm x senang duduk je..erm....rupanya beranak lagi..kali ni da kali kedua da..erm ada 7 ekor kesemuanya..tp x tau la berapa je yg sempat hidup...sebelum ni ada 4 ekor..da sebulan da diorang tu..erm hepi jugak la...erm...subur jugak hamster aku ni..hehehe..harap2 semua la hidup dgn sihat...nanti aku masukkan gambar2 mereka...kamu semua komen la ye...

Wednesday, May 28, 2008

TAHUN 2008....

hi...tajuk kali ni 5 benda yg aku nak sebagai hadiah harijadi ku...walaupun aku tau aku x der org nak bg hadiah tu...hehe.tp x pe la..sekadar nak berangan jek...

5 BENDA YG AKU NAK SEBAGAI HADIAH!!

1) WALLET ( ADA ZIP KAT TEPI DIA----DA DAPAT!!!!!) thanks kat Izzu...
2) henpon nokia N73....( x der sape nak bg ke?? hehehe)
3)charger Ipod( yg ni da rosak--susah betul nak charge ipod aku tu)
4) Hard disk 12o GB...( kalau sape bg aku ni kan best)
5) baju kat Radioactive( cantik giler baju tu)


so x pe la kalau x dapat tahun ni..korang leh kumpul duit beli tahun depan k..besday aku 9 may tau..ingat..jgn x ingat!!
bye...

makna lirik yg tersirat (oleh loloq)

hi...tgh2 boring...terjumpa lak artikel ni...aku dpt dr saudara chot...thanks yer chot...pasal yg tersirat dan tersurat...hayati bait2 lirik ni ok...pastu jgn lupa komen tau........


hayati maksudnya…..begitu mendalam kesannya…

Maksud lagu Aduh Saleha ( kehebatan Loloq )
Itu ke makna nya………….
Alfatihah untuk dia………………
Lagu : Aduh S aleha / Penyanyi : Mawi

Komposer : M . Nasir / Penulis Lirik : Rosli Khamis
ADUH SALEHA
// Rintihan ku kepada orang-orang yang soleh dan solehah

Mana rayuanku hendak ku sampaikan
// Bagaimana mungkin ku hendak sampaikan kata-kata nasihat
rindu berahiku pada kasih yang jauh
// Aku amat mendambakan kasih Tuhan tetapi aku masih jauh dari-Nya
jauh bukan jarak dan tempat
// bukan jauh jarak atau di mana aku berada
jauh nama dan pangkat
// tapi jauh dari segi amalan ku dan kedudukanku di sisi-Nya
Mana penggantimu hendak ku dakapkan
// Di mana aku hendak mencari penggantimu untuk ku bergantung
dendam asmaraku pada cinta yang luruh
// Aku inginkan cinta yang menyerahkan sepenuh jiwa dan jasad
luruh bukan daun dan bunga
// Bukan menyerahkan harta dan wang ringgit
luruh jiwa dan badan
// tetapi menyerahkan seluruh jiwa dan jasad
Bertahun ku sandar percaya
// S udah lama kita menjadi seorang muslim dan mengamalkan su ruhan-Nya
(adakah ia hanya disandar bukan dikandar?)
tak mungkin padam cahaya
// dan kasih dan cinta Tuhan tidak akan terhenti terhadap hamba-Nya
cintamu bagai rembulan
// Kasih sayang para solihin dan solehah sesama mukmin sentiasa terpancar dan ada
hilang dipandangan kala langit dilindung awan
// Namun, kekadang terlindung juga apabila ada yang menghalang (atau kita sendiri yang tidak mahu menerima)
Aduh mahkota terhempas
// Kekuasaan kita sebenarnya hampir musnah, r aja -r aja hilang kuasa, maruah anak-anak bangsa tiada
(zina, maksiat dan hedoisme berleluasa)
barulah ku sedar, yang ku sangkakan intan oh hanyalah kaca
// Barulah kita perasan apa yang kita sangkakan baik selama ini adalah sebaliknya

S e su dah berdarah barulah ku sedar
// Apabila mengalaminya sendiri dan mendapat bala/musibah baru kita tersedar dari angan
jiwa ku tercalar ohhh . . sakitnya bukan kepalang
// Akhirnya jiwa kita tersiksa dan hati semakin gelap tanpa pe dom an
Kau biarkan aku sendiri menderita susah - nasib hidupku saliha
// Orang-orang yang soleh dan solehah semakin jauh dari kita (kita yang menjadikanya begitu, bukan ?)
Hidup kita su sah (jiwa yang muflis) walaupun senang (harta bertimbun tanpa berkat)
Kau biarkan aku sendiri melewati sepi - dalam hidupku saliha
// Kita su dah kesepian kerana meninggalkan nasihat dan kata-kata orang-orang yang soleh
kau biarkan aku sendiri meratapi nasib - dalam derita saliha
// Akhirnya kita terpaksa meratapi nasib kita yang penuh derita buatan kita sendiri
ohh .. .. . . . . .. . . saliha
// Tolonglah aku orang-orang yang soleh

Nota :

Kesedaran yang digambarkan ini mungkin kita akan sedari satu waktu nanti .
Mungkin kita sedari bila kita kurang kuasa ( su dah tua) atau tiada kuasa
( su dah tiada) …
Marilah bersama-sama kita renung dan hayati kata-kata nasihat alim ulamak yang soleh dan solehah . Kalau tidak tahu, bertanya pada yang tahu, Malu bertanya sesat jalan, bertanya pada yang tahu …

Monday, May 26, 2008

biarkan aku menangis.....

aku da cukup penat...penat menyanyangi dia..penat buat baik kat dia..penat senyum kat dia..penat hantar sms..penat memahami dia..letih ambil berat pasal dia..letih syg kat dia..letih suka kat dia...semua yg ku buat x pernah baik di matanya..aku sedar diri ini x secantik wajah...ku penat..letih..lelah...ku dah x boleh lagi..tp ku akan suka, sayang, cinta kat dia selamanya...walaupun ku tahu ku bertepuk sebelah tangan...kenapa dia yg ku suka..ku suka dia..betul..x tipu..tp---ku tetap suka dia...ku x mampu...ku letih....biarlah dia bahagia...walaupun ku bersedih..ku mahu lihat dia gembira....ku x mahu dia berkecil hati...biar dia tersenyum walaupun hati ku tidak...biar dia senang walaupun ku tidak..biarkan dia gembira walaupun aku tidak...ku mahu dia tahu apa yg bermain di sudut hati kecil ku ini..tp ku x mampu untuk berterus terang...walaupun ku hanya insan biasa tp ku juga punya perasaan...letih dan penat...aku selalu perhatikan dia...tp dia tidak tahu itu..ku harap dia bahagia...terima kasih atas apa yg dia telah lakukan kepadaku...sebab aku tahu aku x seperti org lain yg lebih baik...tp ku mahu dia tahu ku cintakan dia...bila susah dia akan minta tolong kat aku..masa tu aku akan memaniskan muka menolong dia sebab aku sukakan dia..aku sanggup berjalan dari tingkat satu ke tingkat 4..turun naik--turun naik..sebab nak lihat wajah dia..biarkan dia dan rakannya selalu mentertawakan ku...biarkan mereka...ku tetap buat dan tersenyum..sebab ku suka dia..ku ingin dia jadi milik ku..tp ku hanya berkata dlm hati..bukan secara realiti..semuanya berlalu..dan kini ku sudah penat...biarkan lah dia..ku lepaskan kau pergi...dan ku mahu dia hayati bait2 lirik ini...terima kasih kerana pernah singgah di hati ku...


Biarkan Aku Menangis

Kelmarin kau masih bersamaku
Bercumbu dan merayu
Adakah hari esok untuk kita bercinta
Seperti yang telah kita lewati

Mengapa terlalu cepat kau pergi
Tinggalkan derita bersamaku
Kenyataan ini begitu memilukan
Ingin kurasa turut serta

( korus )
Tiada guna aku hidup begini
Tanpa belaian kekasih yang amat kusayangi
Kepedihan yang kini kurasakan
Darimu yang mencintai aku

Biarlah kurelakan kau pergi
Tinggalkan batu nesan
Kudoakan kau bahagia di sisiNya
Sementara biarkan aku menangis



Friday, May 23, 2008

lagu yang ku suka tika ini....

salam...hai bertemu lagi...erm..ari ni nak cerita..aku bgn kul 6pagi sebab antar mak aku pegi keje...sambil tu tolong mak aku gaul nasi..hehik..mak aku keje kat KOLEJ INTEGRASI ILMU FELDA (KINI)....seawal kul 6 da start keje..coz ari ni ada rewang kat umah jiran aku..kawan aku nak kawin...erm..x sangka aku..da nak kawin dia..dulu masa kecik2 selalu pegi sekolah same2..masa standart 1,2,3...hehe...sampai diorang gosipkan aku..pastu men masak2..hehehe...ingat zaman dulu2 kelaka pon ada..yg paling aku ingat aku ngan si mira ni buat bantal yg bentuk tapak sulaiman tuh....kat umah aku..kitaorg pun selalu gaduh gak...hehik....tp hubungan kitaorg dah renggang bila start darjah 3 dia masuk sekolah asrama kat petaseh...ku pon dpt jugak asrama tu..beria-ia aku menangis nak pegi sampai merajuk bawak beg ni sebab parents x bagi pergi..betul kata mak aku..nasib baik aku x pegi..sebab ramai kawan2 aku sekejap je kat sana..erm....pastu aku dgr mira masuk MRSM Serting...aku dgr2 je la..sampai la aku lepas diploma...baru la dgr citer dia study kat ukm...sampai la kitaorg jumpa dlm frenster...so sabtu ni dia nak kawin da..aku mendoakan mereka bahagia...da sampai jodoh da dia..aku bila lagi ek???hehik...
terlanjur tu aku nak selitkan beberapa lagu yang aku suka buat masa ni..



Misha Omar - Jawapanmu
V.E - Aku Bukan Untukmu ( dengar ulang2 kali)
Opick - Taubat
Opick - Bila Waktu Telah Berakhir
Mila - Aku Lebih Tahu
The Lima - Buronan Cinta

Wednesday, May 21, 2008

ku cuba redakan relung hati---

Aku bukan mudah nak lupakan orang yang aku sayang...
Aku bukan jenis yang touch and go...
Aku bukan macam tu , Sekali aku dah sayang kat orang tu selama-lamanya aku sayang...
Tapi Tuhan tidak menjanjikan hari-hari aku tanpa sakit , tertawa tanpa kesedihan , matahari tanpa hujan tetapi dia menjanjikan kekuatan untuk hari itu , kebahagiaan untuk air mata dan terang dalam perjalanan...
Kekecewaan bagai polisi tidur , ini akan melambatkan tetapi aku akur selanjutnya akan menikmati jalan rata...
Akan ku teruskan melangkah ketika aku kecewa,kerana aku tidak memperolehi apa yang aku kehendaki,
Aku terima dan bergembira walaupun aku di dalam kekalutan , kerana tuhan sedang memikirkan sesuatu yang lebih baik untuk diri aku..
Mungkin di saat terjadi atau berlaku sesuatu pada aku , baik atau buruk , di pertimbangkanlah hikmah di sebaliknya…
Ada suatu hikmah di sebalik setiap kejadian dalam kehidupan , yang mengajar aku bagaimana lebih sering kali tertawa atau tidak terlalu keras menangis..
Aku tidak boleh memaksa seseorang untuk mencintai aku , apa yang dapat aku lakukan hanyalah membiarkan diri aku untuk dicintai , selebihnya ada pada orang itu untuk menilai diri aku...
Lebih baik kehilangan harga diri kepada orang yang mencintai aku daripada kehilangan orang yang aku cintai kerana harga diri aku....
Banyak yang perlu aku belajar tentang ape itu erti hidup?..
Belajar mengenal manusia dan sekali gus mengenali kehidupan...
Dan ape yang aku cari dalam kehidupan...
Emmmmmm...
Memang mudah tapi terlalu mendalam makna sesebuah kehidupan itu......
Perjalanan hidup aku ni tak selalunya indah setiap hari yang kita lalui pastinya ada panas ,hujan ,redup dan ribut....
Aku sedih sangat dengan perjalanan hidup aku ni........
Ada masa-masanya aku rasa terlalu sesak dengan keadaan .
Rimas dengan situasi yang menghimpit…
Sehinggakan aku sudah tidak ada ruang sedikitpun untuk aku bernafas .
Lebih memburukan keadaan lagi ….
Aku tidak punya pilihan ..,
Sebaliknya perlu pula mengharungi ruang hidup yang hampir sempit dan merimaskan itu dengan hati yang separuh rela ..
Dengan senyuman yang terpaksa ..
Dengan wajah yang tidak ceria…..
Tapi aku paksa juga hati untuk senyum.
Dengan paksaan itu bibir pun melahirkan sebuah senyuman yang tidak enak di pandangan mata.
Bila aku cuba juga untuk tersenyum hati rasa sakit.
Bagaikan mahu tersembur keluar nanah-nanah yang ada dalam hati..
Aku sudah tidak mampu tersenyum bila apa yang hati mahukan adalah menangis hiba…
Sudah lama mahu aku tamatkan cerita tentang sedih yang selalu saja menjadikan hidup aku tidak ceria.
Cuma ada ketikanya , aku tidak berdaya…
Cuma Aku rasakan ada ketikanya , aku juga melahirkan senyuman ikhlas dari hati untuk semua yang bergelar mahaluk di luar sana…
Tapi manusia seperti aku terlalu banyak khilafnya…
Tidak sempurna…
Dugaan hidup yang pelbagai menjadikan aku manusia yang belum mahu berhenti air matanya….
Aku kesat lagi….
Kesat lagi…air mata yang bersisa….
Jangan menangis lagi…
Untuk apa !!!!!.....
Entahlah ….
Aku mahu memilih diam ….
Tapi kali ini aku mula merasakan yang diam adalah jalan yang selamat bagi mengelakan diri dari menjawab persoalan-persoalan yang menerpa….
Sebaliknya senyap ini hanya memenjarakan sekeping hati yang rapuh jati diri.
Sampai bila mahu berendam si air mata ?.....
Aku jadi jemu berdiplomasi …
Dan kadangkala aku jadi jemu menjadi mausia yang dangkal hatinya…
Tidak peduli dengan apa yang orang lain rasa, asalkan aku saja bahagia…..
Tapi hakikatnya aku tidak boleh lama bersama sikap-sikap begitu …
Aku mula rasa rimas ..
Rimas kerana yang begitu bukan aku….
Yang begitu hanyalah pantulan dari rasa yang ada dalam jiwa Kali ini aku mengharapkan yang terbaik lagi…
Terus dan tidak pernah berhenti…
Kerana sampai bila-bila pun aku akan terus mengharapkan yang terbaik…
Moga perjalanan hidup yang aku harapkan adalah yang terbaik ini tidak akan membuatkan aku tersungkur di pertengahan…
Jemukah aku mengharungi hari-hari yang cukup menduga hati dan akal ini ?.
Tidak dan Ya ,mungkin jawapan yang terbaik ..
Tamak kah aku?.
Tidak …Tidak sebenarnya..
Sebaliknya otak ku celaru …
Bercelaru memikirkan masa hadapan yang masih kabur warnanya …
Dulu aku pernah menangisi nasib…..
Aku pernah berduka cita..
Aku pernah menangis hiba..
Aku pernah menjadikan titis-titis jernih si air mata sebagai pelengkap dan teman tidur setiap ketika..
Aku pernah duduk termenung seharian…
Tanpa melakukan apa-apa selaian dari merenung dari ruang-ruang putih yang kadang kala berbalam warnanya.
Aku pernah….
Aku pernah melalaui semua itu..
Aku pernah jatuh ,rebah, dan terasa tidak berdaya untuk bangkit walaupun sedikit pun…
Aku pernah terluka berdarah….
Aku pernah berada di situ dulu….
Kini aku merasakan sisa-sisa itu ada…
Ada dalam segenap inci hati dan rasa yang di anugerahkan oleh dia.
Malangnya ..
Aku sudah memutuskan untuk membawa diri ,dan hati ini lari jauh…
Jauh dari semua itu..
Aku mahu memadamkan semua kisah …
kisah pahit atas kanvas hitam yang penuh dengan cerita duka.
Ada ketikanya aku tidak berdaya..
Ada masa-masanya, aku berhenti untuk memberi ruang pada diri agar dapat memadamkan semuanya sekali.
Namun…
Hati ini masih degil...
Masih lagi mahu berada di situ.
Masih mahu menjadikan kisah hitam sebagai sebahagian ruang yang patut aku ingati….
Berbalah bahagi hati..
Aku mahu berhenti..
Sebaliknya , dia tega dan kebal di situ.
Aku masih belum berjumpa sesuatu yang boleh membuatkan aku tersenyum …
Aku masih belum mampu membuatkan hati tersenyum..
Tak ada satu pun yang dapat menerangkan tentangan senyuman …
Sedikit pun belum..
Masih tentang diri aku…
Aku mahu membetulkan keadaan ..
Aku mahu membetulkan keadaan …
Aku mahu membetulkan penafsiran yang tersasar.
Bahawa sesungguhnya , aku ini hamba yang masih belum mati kerana cinta….
Belum mahu mati kerana kehadiran cinta manusia yang tidak pernah hadir dalam bentuk yang sepatutnya…
Aku masih lagi kukuh…
Jiwaku kukuh ..
Walaupun ada ketikanya ianya menjadi rapuh dengan tiba-tiba..
Tapi ....
Aku sudah bersedia untuk mencantumkan kembali jiwa-jiwa yang rapuh ini bila tiba masanya..
Tidak mungkinakan kubiarkan semuanaya berkecai..
Dan atas sebab itu ..
Aku masih lagi mahu hidup , kerana hakikatnya cinta yang menyakitkan…
Namun aku tidak dapat menolak kemungkinan ,bahawa apabila cinta itu tiada, separuh dari jiwa sudahpun di bawa bersama…
Aku kelam atas ketiadaan satu rasa yang indah..
Kurniaan dari Dia-Tuhan yang esa .
Mungkin sudah hilang nikmat dan rasa cinta itu..
Mungkin rasa cinta itu tidak ditakdirkan untuk aku..
Mungkin…Mungkin juga….
Semuanya mungkin untuk sebuah kisah cinta bersulam dusta…
Belajarlah dari pengalaman ngeri ..
Baru hati boleh jadi kental…
Aku sudah tidak sanggup mengharungi lagi kenangan-kenangan hitam dan ngeri itu..

Thursday, May 15, 2008

my besday....


hai..kali ni aku nak cakap pasal besday aku yang ke 22..huhu..da tua aku rupanya...erm..besday aku 09 may ...erm...masih x dapat hadiah lagi...cuma dapat kek aje...masa besday aku tu aku tgh praktikal kat penang..kat klinik haiwan hazlim n klinik haiwan kulim..erm..so banyak jugak la kawan2 wish..family pun wish jugak...hehe..aku nak ucapkan thanks a lot kat siti n hafez coz belikan kek ari tu..hijau gitu..mcm taw2 jek aku suka hijau..hehe..thanks uolz...

Aizat - Sahabat



Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Chorus:
Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah

dengar lagu ni...

hai...sempat jugak aku nak masukkan lagu2 baru jugak la dari artis seberang..harap korang enjoy yer...terima kasih kat shining_hani yer yg sumbangkan lagu2 ni...nak muat turun klik jek kat tajuk lagu tu...bye...



Alexa - Jangan Pernah Pergi

De Daun - Ini Jalanku

DewiQ Feat. Kaka - Bete

d'Masiv - Cinta Ini Membunuhku

Asap - Ingatlah Kamu

Bella ft. Joe Richard - Menanti Cinta Sejati

Fiera - Orang Bilang

Nugie - Lentera Jiwa

The Line - Terpendam Hati

Aura Kasih - Mari Bercinta

Winnie K - Kau Ada Dimana

Angel - Maafkan Aku

UNDER CONSTRUCTION...

hai jumpa lagi..kali ni x nak cerita ape2..cuma nak bgtaw uolz blog ni aku msh lagi belum siapkan sepenuhnya...aku akan buat slow2..coz bz skit..so sabar menanti yer...

Wednesday, May 14, 2008

my favourite drama!!

hai..jumpa lagi..kali ni aku nak ckp pasal cerita yg aku suka sgt tgk ulang2 kali..sebab best sgt!!!!!!!!!kat bawah ni jugak aku ade sediakan lagu2 ost my girl untuk di muat turun..so kalau sape2 yg x der lagi tu boleh la donlod k...

My Girl.jpg
Title: 마이걸 / Ma-i-geol
Genre: Romance, Comedy
Episodes: 16
Broadcast network: SBS

Synopsis

Ju Yoo-rin (Lee Da Hae) is an imposter proficient in English, Chinese, and Japanese. Seol Gong Chan (Lee Dong Wook) is the second generation heir of a big corporation. Because of his grandfather’s illness, he’s forced to ask Yoo-rin to be his long-lost cousin so that his grandfather’s last wish can be fullfilled. So therefore, they both are bound in a lie that no-one in the family knows the truth. Kim Sae-hyun (Park Si Yeon) grew up in a rich family and dreams to become a tennis star with the nickname “Sharapova of Korea”. Her charm and intelligence attract many men. She and Yoo-rin have cutthroat competitions. Seo Jeong-woo (Lee Joon Ki) will fall also for Yoo-rin and finally learn to love that special someone.

Cast

Lee Dong Wook (이동욱) as Seol Gong-chan
Lee Da Hae (이다해) as Joo Yoo-rin
Lee Joon Ki (이준기) as Seo Jung-woo
Park Si Yeon (박시연) as Kim Seo-hyun

Extended Cast

Jo Kye Hyung (조계형) as Ahn Jin-kyu
Hwang Bo Ra (황보라) as Ahn Jin-shim
Lee Eon Jeong (이언정) as Yoon Jin-kyung
Byun Hee Bong (변희봉) as Seol Woong (Kong-chan’s grandfather)
Kim Yong Rim (김용림) as Jang Hyung-ja
Ahn Suk Hwan (안석환) as Jang Il-do
Choi Ran (최 란) as Bae In-sun
Jung Han Hun (정한헌) as Joo Tae-hyung
Han Chae Young (한채영) as Choi Ha Na (the real granddaughter)
Jae Hee (재 희) as Lee Mong Ryong (Ha Na’s husband)

Production Credits

Chief Producer: Kim Young Sup (김영섭)
Producer: Bae Tae Sup (배태섭)
Scriptwriter: Hong Jung Eun / Hong Mi Ran
Director: Jun Ki Sang
Asst. Director: Park Soo Chul (박수철)
Cinematography: Bae Hong Soo (배홍수)
Production Company: DSP Entertainment / 칼리스타
Line Producer: Yang Kwang Shin (양광신)
Marketing Producer: Moon Jin Ki (문진기)



Track List
01. Chum Boo Tuh - Yun Woo
02. Never Say Goodbye - Mario & Nesty
03. Suh Reun Bun Jjeum - KYO
04. Alone - Lim Jae Wan
05. Sang Uh Reul Sarang Han In Uh - Jo Kwan Woo
06. Neul - Tree Bicycle
07. My Girl - Park Yong Suk
08. Sarang Eun Him Deun Ga Bwa - Lee Ji Soo
09. Alone (Female Ver.) - Kara
10. Sang Uh Reul Sarang Han In Uh (Female Ver.) - Park Hee Kyung
11. Happy Happy - Song Bo Ram
12. Sarang Ee Shim Shim Hae Suh - K2

DOWNLOAD



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...