Followers

Wednesday, August 27, 2008

menjejak ramadhan..

hai...ramadhan..lagi berapa hari je.pejam celik pejam celik...dah nak masuk bulan ramadhan dah...dan juga dah pertengahan semester dah dalam tahun kedua..huhu..sungguh perit perjalanan hidupku ini....semester ini sahaja macam-macam yang berlaku...dengan masalah dalaman masalah luaran , sedikit sebanyak menganggu gugat perjalanan hidupku...ceria tidak ada dalam kamus hidup ku..semester ni sahaja, berapa kali aku balik rumah...ibu ku berkata...erm kalau selalu balik rumah tu ade je la yg x kena tu...biasalah hati ibu kan...mesti tahu tentang anak nya...hehe..memang itulah perkara yang akan ku buat bila selalu balik rumah..jawapannya tension...stress...berbalik kepada ramadhan...erm...minggu ni sekali lagi ku akan menyambut hari pertama ramadhan bersama keluarga tercinta..kadang2 fikir balik, bagus juga kalau stress2 ni...asik ingat nak balik umah je..nak bersama keluarga je..hehe...ramadhan tahun ini aku juga berazam untuk berpuasa penuh...tapi sembahyang tarawikh x dapat nak janji la...hehe..insyaallah akan ku cuba penuhi perkara itu...aku akan balik ke rumah seusai kokurikulum nanti...kalau x ku dah balik hari jumaat dah..tapi aral yang melintang memungkin kan ku balik hari sabtu.dan aku mungkin balik ke UPM semula pada hari selasa..alang2 bercuti kan..hehe...merdeka juga ku sambut di rumah...biasalah kalau x sambut di rumah sambut di UPM..x pernah nak pergi sambut di luar walaupun ramai yang mengajak..mcm2 mereka ini...tapi yang penting ramadhan ku dapat sambut bersama famili tercinta..hehe...ok la...sempena ramadhan al - mubarak yang bakal menjelang tiba ini, ku ingin menyusun sepuluh jari memohon keampunan kepada semua rakan-rakan ku, sahabat( yang betul2 sahabat), kawan2, kalau sepanjang perkenalan ini, aku ade tersalah bicara, termakan, terminum, terusik, terambik dan mcm2 lagi...biasalah aku pun manusia juga kan..selalu buat salah..kepada ibu, kakak, adik, dan saudara mara, ku juga memohon maaf sempena buan ramadhan ini...jangan ponteng puasa tau....hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...