Followers

Tuesday, August 26, 2008

sahabat...

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah...


salam..hari ni aku nak cerita pasal sahabat...hari ni adalah hari paling sunyi dan juga paling sepi bagiku..ntahlah aku pun tak tahu kenapa...aku sgt sunyi sedangkan kawan2 aku ramai..betul la org kata kawan tu memang mudah nak di cari kan??tapi sahabat yang sanggup menangis sama2...ketawa sama2...ketawa sama2 memang ramai..ketawa sebab kita x sehebat mereka..ketawakan kita di belakang kita...ketawakan kalau kita jatuh tersungkur..ketwawakan kita tanpa kita sedari...begitulah lumrahnya..aku bukan seorang kawan yang baik..aku tahu itu...aku juga bukan seorang sahabat yang menjadi tempat mengadu mereka..siapalah aku ini...aku sedar..dan buat kesekian kalinya tadi aku menitiskan air mata lagi...aku tak tahan sangat..kenapa lah aku ni lemah...lemah sgt..x kuat..x perlu lah aku nak cerita berapa liter air mata yang keluar..mak aku pesan kalau kita ada masalah kuatkan diri..muhasabah diri..mungkin kita ada buat kesalahan yg kita x sedari...kadang2 menangis tu adalah jalan terbaik untuk melegakan hati dan perasaan kita...betul juga kata2 ibuku...ku muhasabah diri ku tadi...erm..betul juga...mungkin aku yang bersalah...rakanku, emir pula berkata " ko ni bodoh lah!!ko je yang nak jaga perasaan org..org tu ade ke nak jaga hati ko..kalau ko buat baik pun org tu tetap mengata ko...mulut org, memang x leh nak tutup..kalau ko senyap diorang ingat ko kalah, pengecut" lantas aku berkata balik pada dia.." heh emir, abis tu ko nak suruh aku buat apa?? aku bukan jenis macam tu...aku suka memendam...biar lah org yang buat aku...jangan aku buat org..."..emir cakap lagi " hah tu lah ko...suka sgt jaga hati org..hati ko sendirik...aku cakap ni pun sebab syg kan ko sebagai sahabat...aku sangat terharu sebab dia anggap aku sahabat..ye!!memang dia sahabat aku dunia akhirat...mana taknya...pertama kali aku menangis depan dia dan dia cakap menangislah..menangis puas2...buang semua apa yang ko pendam selama ni...sememangnya aku amat selesa berkawan dgn dia..sebab aku rasa sangat selamat ketika bersama dia...dan sejak akhir2 ni juga aku selalu menghabiskan masa bersama dia...bila ada waktu terluang je pasti aku akan mengunjungi biliknya yang x jauh dari fakulti ku...ye lah kemana lagi ku nak bawak kaki ini...mula2 segan jugak..tapi lama ku x dtg..dia msg..dia kata kenapa dah x sudi ke nak bertandang kat bilik aku yg buruk ni..walaupun dia nampak ganas dan brutal tapi hati dia baik...hujung bulan ni dia dah nak berpindah dah..aku amat sedih dengan perpisahan ini..tapi katanya kawan senang nak cari..yang penting keihklasan..aku sangat berharap dia x pergi....aku berdoa agar dia xpergi( jahatnyer aku ni..doa benda yg tak baik)...aku memang jahat pun...erm...hari ni aku sangat sedih..bukan sedih yang di buat2...thanks kat emir sebab bagi makan nesvita chocolate yang sedap tu..hahaha..walaupun biasa je..tapi setiap kali dtg kat bilik dia mesti dia bagi tu...walaupun dia x pernah belanja kfc ke, mcd ke...hahaha..emir2...terima kasih gak untuk kopi sing2 yang sedap tu..hahaha...kelakar la...ku akan ingat pesanan emir " hidup ni macam minum kopi...kalau x letak gula rasa tawar..so ko kena letak gula..tapi jangan letak gula tu banyak2..kalau terlebih manis sgt...x leh nak minum..biar suam2 je...kalau kopi lebih pahit pulak...ingat tu!!..huhu suka sgt berfalsafah lah budak sains ni...aku pun mula2 x amek pusing cakap dia..tp bila aku fikir2 kan ada betul jugak dia cakap..tapi kopi jenama sing2..hahaha..ok la..aku pun dah mula melalut ni...mulai hari ini aku akan cuba jaga hati dan perasaan aku pulak...helmy kau boleh sebenarnya..kuatkan hati..tabahkan diri kau...kau mesti kuat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...