Followers

Monday, September 22, 2008

andai ku tahu...


seperti minggu2 biasa aku dan rakanku akan menaiki motosikal untuk menunaikan kewajipan pada hari jumaat..bukan sahaja hari jumaat di bulan ramadhan, malah setiap kali hari jumaat..alhamdulillah..berjaya juga aku menunaikan ibadah puasa dan solat jumaat dalam bulan ramadhan ini..cuma kesempurnaan ibadahku tidak tahu lah lengkap ataupun tidak..selepas itu kami bergegas ke kelas anatomi..khabarnya hendak berdiskusi tentang ujian 2 tempohari..huh..debaran di dada semakin menebal...seperti yang di jangka aku tewas lagi..tewas kerana mendapat markah ujian yang cukup2 makan sahaja..Ya Allah...itu sahaja yang mampu aku lafazkan...bukan subjek anatomi sahaja, malah hampir kesemua subjek semester ini hanya mendapat markah yang sedikit sahaja..tak tahulah mana silapnya..nak kata tak study, study juga...aku dah cuba buat yang terbaik..hanya tawakal dan doa sahaja menjadi pengiring...erm..ntah la..aku dapat rasakan kejatuhan CGPA ku semester ini...argh...tension2...kenapa lah jadi macam ni..kenapa kalau org lain boleh buat aku tak boleh buat juga...mesti ada hikmah di sebalik semua ni...aku hanya mampu beroa dan terus berdoa...lupakan sejenak tentang pelajaran...usai berdiskusi, ku terus melarikan diri untuk balik ke rumah...sehabis laju ku rasa ku menunggang motor untuk sampai seawal yang boleh ke tempat akak ku...jam 6.30 aku sampai dan aku dan kakakku terus menaiki kereta avanza hitam nya yang ala bau kedai itu.hehik...kami berbuka puasa dengan beberapa teguk air dan menjamah sedikit kuih yang di beli semasa dalam perjalan ke rumah..hampir pukul 8 kami pun sampai...usai solat, ka apa lagi melantak la..hehe...laksa, ayam panggang, nasi..semua ku makan..maklum la di UPM nak dapat semua tu kena lah beli kan..hehe..malam itu aku rasa tenang sangat..x perlu nak memikirkan apa2...tengok astro sambil bergelak tawa dengan keluarga ku..sangat hepi...begitulah aku sepanjang 2 hari di rumah...huh,,x sabar nak menunggu minggu epan..balik beraya seminggu...andai ku tahu...

1 comment:

x-zyme said...

mmg spend time with fam sgt menyeronokkan.. kdg2 kite kena try bg ruang org lain isi kekosongan ati kite..

*moral of story: jgn jd mcm aku sem lpas,ko tau kan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...