Followers

Sunday, May 31, 2009

Seni itu indah...


ini zebra...


ini zirafah..


anjing..


elephant!!


harimau bintang..


buaya darat!!


comel sungguh kucing ini..


helang


helang jugak..
















p/s : minimum mase utk wat lukisan ini 1jam. helang yang bersayap tu mengambil masa 10jam utk disiapkan.kreatif kan...


Friday, May 29, 2009

Jcard fiesta at Seremban 2


hehu...borong sakan ari nieh..hehu..ape taknya dah JJ buat sale...sangat meriah sampai lupa nak amek gambar..tu la pasal..tapi yang menarik hati aku hari ni baju2 yang di jual..fuh...rambang mata..disebabkan bajet yang agak sikit terpaksa menahan diri dari memborobg..yang sempat di beli hanya dua helai baju..sale tu 70 %!! pastu beli comforter..hijau lagi..hehe..orang jgn cakap la..bersesak2 sampai nak bayar pon kena beratur panjang!!huh.


sangat suka...tapi banyak lagi yang menarik...

kalau x de sale jgn harap aku nak beli..


sangat sesuai dengan tilam aku..hehe

ni baju yang sempat dibeli...

Nite aT tHe MuSeum 2



Ben Stiller is going back to the Museum in 2009. Indeed following the success of Night At The Museum in 2006, a movie sequel has been under works. This second opus is titled Night at the Museum 2 Battle of the Smithsonian. The film, directed by Shawn Levy, is starring Ben Stiller, Dick Van Dyke, Robin Williams, Amy Adams, Owen Wilson, Rami Malek, Hank Azaria, Bill Hader, Ricky Gervais, Christopher Guest and Steve Coogan. It should be released on Memorial Day on May 22, 2009.

Plot:
“When the Museum of Natural History is closed for upgrades and renovations, the museum pieces are moved into federal storage at the famous Washington Museum. The centrepiece of the film will be bringing to life the Smithsonian Institution, which houses the world’s largest museum complex with more than 136 million items in its collections, ranging from the plane Amelia Earhart (Amy Adams) flew on her non-stop solo flight across the Atlantic and Al Capone’s rap sheet and mug shot to Dorothy’s ruby red slippers and Archie Bunker’s lounge chair.” (Source: Wikipedia)

The movie Night At The Museum 2 will mix not adventure and comedy but also culture, to make a really entertaining movie. I wasn’t found of the first movie, but since Tropic Thunder I have become a real fan of Ben Stiller. So you can count me in for Night at the Museum 2 Battle of the Smithsonian!
:)

hari minggu lalu, sempat la pergi ke KM Plaza untuk membaiki baju batik ku di Victor.maaf kepada Zul sebab terosakkan baju dia...terkena iron lak..so jadi terbakar baju tu..hehu..sori ye..tapi cakap ngan dia butang rosak..x nak la kecikkan ati dia...so, pastu baru ku pergi ke JJ untuk tengok wayang. mula2 just nak beli Big Apple jek..tapi kan terpegi McD..hahaha...so, memandangkan hari masih muda, ku pun bercadang untuk menonton wayang..cerita nite at the museum...hehu..so memang enjoy la cerita ni..sangat release tension taw...

ni tiket nye...



sori zul...baju terkena iron!!

Thursday, May 28, 2009

muahahahaha....

suka sangat iklan ni...sangat nak berkenalan dengan pengarah iklan ni..nak suruh buat iklan yang best2..hehe..tengok la..


antara komen2....

1)"huhu. tabik spring kt rhb ngn pengarah iklan ni. gelak abes la. tgk 10x pn tak bosan"

2)"klakar giler kat 0.19 -0.21 sampai 3 org menyorok..sofa, kat blakang gambar n kat langsir "

memori sekuntum rindu...


sedang mengemas kini folder-folder di hard disk ku tadi...tetiba terjumpa gambar ni..rasa rindu sangat kenangan lalu. di kolej dua UPM la aku belajar tentang erti hidup.begitu bermakna.




Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga... Kenapa??

Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa??Kerana... KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang... Kenapa?? Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap...Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu.. Kenapa??

Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia..... kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI....

Walau kita punya couple, teman still paling setia.. Walau kita punya harta banyak, teman still paling berharga.

Wednesday, May 27, 2009

hembusan angin cinta...





Adakah tapak tangan kita berpeluh, hati kita berdebarkencang dan suara kita tersekat di dada?Itu bukan Cinta, itu SUKA.


Adakah kita tidak dapat melepaskan pandangan matadarinya?Itu bukan Cinta, itu NAFSU.


Adakah kita menginginkannya kerana kita tahu ia ada disana?Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.


Adakah kita mencintainya kerana itulah yang diinginkansemua orang?Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN


Adakah kita tetap mengatakan kita menyintainya keranakita tidak ingin melukai hatinya?Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.


Adakah kita menjadi miliknya kerana pandangan matanyamembuat hati kita melompat?Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.


Adakah kita memaafkan kesalahannya kerana kitamengambil berat tentangnya?Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.


Adakah kita mengatakan padanya bahawa setiap harihanya dia yang kita fikirkan?Itu bukan Cinta, itu DUSTA.


Adakah kita rela memberikan semua perkara yang kitasenangi untuk kepentingan dirinya?Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.


Tetapi...Adakah kita tetap bertahan kerana campuran antarasakit dan gembira yang membutakan dan tak terfahami... menarik kita mendekati dan tetap bersamanya?ITULAH CINTA.


Apakah kita menerima kesalahannya kerana itu bahagiandirinya dan siapa dirinya?Jika demikian, ITULAH CINTA.


Adakah kita tertarik dengan orang lain tapi setiadengannya tanpa penyesalan?Jika demikian, ITULAH CINTA.Adakah kita menangis kerana kesakitannya walaupun saatitu dia kuat?ITULAH CINTA.


Adakah hati kita sakit dan hancur ketika dia bersedih?ITULAH CINTA.


Adakah hati kita gembira ketika dia berbahagia?ITULAH CINTA.


Adakah matanya melihat hati kita dan menyentuh jiwakita begitu mendalam sehingga menusuk?Yang demikian itulah namanya CINTA

Tuesday, May 26, 2009

Langkah tak sehaluan...

Aku bukan mudah nak lupakan orang yang aku sayang...Aku bukan jenis yang touch and go...Aku bukan macam tu , Sekali aku dah sayang kat orang tu selama-lamanya aku sayang...Tapi Tuhan tidak menjanjikan hari-hari aku tanpa sakit , tertawa tanpa kesedihan , matahari tanpa hujan tetapi dia menjanjikan kekuatan untuk hari itu , kebahagiaan untuk air mata dan terang dalam perjalanan...Kekecewaan bagai polisi tidur , ini akan melambatkan tetapi aku akur selanjutnya akan menikmati jalan rata...Akan ku teruskan melangkah ketika aku kecewa,kerana aku tidak memperolehi apa yang aku kehendaki,Aku terima dan bergembira walaupun aku di dalam kekalutan , kerana tuhan sedang memikirkan sesuatu yang lebih baik untuk diri aku..Mungkin di saat terjadi atau berlaku sesuatu pada aku , baik atau buruk , di pertimbangkanlah hikmah di sebaliknya…Ada suatu hikmah di sebalik setiap kejadian dalam kehidupan , yang mengajar aku bagaimana lebih sering kali tertawa atau tidak terlalu keras menangis..Aku tidak boleh memaksa seseorang untuk mencintai aku , apa yang dapat aku lakukan hanyalah membiarkan diri aku untuk dicintai , selebihnya ada pada orang itu untuk menilai diri aku...Lebih baik kehilangan harga diri kepada orang yang mencintai aku daripada kehilangan orang yang aku cintai kerana harga diri aku....Banyak yang perlu aku belajar tentang ape itu erti hidup?..Belajar mengenal manusia dan sekali gus mengenali kehidupan...Dan ape yang aku cari dalam kehidupan...Emmmmmm...Memang mudah tapi terlalu mendalam makna sesebuah kehidupan itu......Perjalanan hidup aku ni tak selalunya indah setiap hari yang kita lalui pastinya ada panas ,hujan ,redup dan ribut....Aku sedih sangat dengan perjalanan hidup aku ni........Ada masa-masanya aku rasa terlalu sesak dengan keadaan .Rimas dengan situasi yang menghimpit…Sehinggakan aku sudah tidak ada ruang sedikitpun untuk aku bernafas .Lebih memburukan keadaan lagi ….Aku tidak punya pilihan ..,Sebaliknya perlu pula mengharungi ruang hidup yang hampir sempit dan merimaskan itu dengan hati yang separuh rela ..Dengan senyuman yang terpaksa ..Dengan wajah yang tidak ceria…..Tapi aku paksa juga hati untuk senyum.Dengan paksaan itu bibir pun melahirkan sebuah senyuman yang tidak enak di pandangan mata.Bila aku cuba juga untuk tersenyum hati rasa sakit.Bagaikan mahu tersembur keluar nanah-nanah yang ada dalam hati..Aku sudah tidak mampu tersenyum bila apa yang hati mahukan adalah menangis hiba…Sudah lama mahu aku tamatkan cerita tentang sedih yang selalu saja menjadikan hidup aku tidak ceria.Cuma ada ketikanya , aku tidak berdaya…Cuma Aku rasakan ada ketikanya , aku juga melahirkan senyuman ikhlas dari hati untuk semua yang bergelar mahaluk di luar sana…Tapi manusia seperti aku terlalu banyak khilafnya…Tidak sempurna…Dugaan hidup yang pelbagai menjadikan aku manusia yang belum mahu berhenti air matanya….Aku kesat lagi….Kesat lagi…air mata yang bersisa….Jangan menangis lagi…Untuk apa !!!!!.....Entahlah ….Aku mahu memilih diam ….Tapi kali ini aku mula merasakan yang diam adalah jalan yang selamat bagi mengelakan diri dari menjawab persoalan-persoalan yang menerpa….Sebaliknya senyap ini hanya memenjarakan sekeping hati yang rapuh jati diri.Sampai bila mahu berendam si air mata ?.....Aku jadi jemu berdiplomasi …Dan kadangkala aku jadi jemu menjadi mausia yang dangkal hatinya…Tidak peduli dengan apa yang orang lain rasa, asalkan aku saja bahagia…..Tapi hakikatnya aku tidak boleh lama bersama sikap-sikap begitu …Aku mula rasa rimas ..Rimas kerana yang begitu bukan aku….Yang begitu hanyalah pantulan dari rasa yang ada dalam jiwa Kali ini aku mengharapkan yang terbaik lagi…Terus dan tidak pernah berhenti…Kerana sampai bila-bila pun aku akan terus mengharapkan yang terbaik…Moga perjalanan hidup yang aku harapkan adalah yang terbaik ini tidak akan membuatkan aku tersungkur di pertengahan…Jemukah aku mengharungi hari-hari yang cukup menduga hati dan akal ini ?.Tidak dan Ya ,mungkin jawapan yang terbaik ..Tamak kah aku?.Tidak …Tidak sebenarnya..Sebaliknya otak ku celaru …Bercelaru memikirkan masa hadapan yang masih kabur warnanya …Dulu aku pernah menangisi nasib…..Aku pernah berduka cita..Aku pernah menangis hiba..Aku pernah menjadikan titis-titis jernih si air mata sebagai pelengkap dan teman tidur setiap ketika..Aku pernah duduk termenung seharian…Tanpa melakukan apa-apa selaian dari merenung dari ruang-ruang putih yang kadang kala berbalam warnanya.Aku pernah….Aku pernah melalaui semua itu..Aku pernah jatuh ,rebah, dan terasa tidak berdaya untuk bangkit walaupun sedikit pun…Aku pernah terluka berdarah….Aku pernah berada di situ dulu….Kini aku merasakan sisa-sisa itu ada…Ada dalam segenap inci hati dan rasa yang di anugerahkan oleh dia.Malangnya ..Aku sudah memutuskan untuk membawa diri ,dan hati ini lari jauh…Jauh dari semua itu..Aku mahu memadamkan semua kisah …kisah pahit atas kanvas hitam yang penuh dengan cerita duka.Ada ketikanya aku tidak berdaya..Ada masa-masanya, aku berhenti untuk memberi ruang pada diri agar dapat memadamkan semuanya sekali.Namun…Hati ini masih degil...Masih lagi mahu berada di situ.Masih mahu menjadikan kisah hitam sebagai sebahagian ruang yang patut aku ingati….Berbalah bahagi hati..Aku mahu berhenti..Sebaliknya , dia tega dan kebal di situ.Aku masih belum berjumpa sesuatu yang boleh membuatkan aku tersenyum …Aku masih belum mampu membuatkan hati tersenyum..Tak ada satu pun yang dapat menerangkan tentangan senyuman …Sedikit pun belum..Masih tentang diri aku…Aku mahu membetulkan keadaan ..Aku mahu membetulkan keadaan …Aku mahu membetulkan penafsiran yang tersasar.Bahawa sesungguhnya , aku ini hamba yang masih belum mati kerana cinta….Belum mahu mati kerana kehadiran cinta manusia yang tidak pernah hadir dalam bentuk yang sepatutnya…Aku masih lagi kukuh…Jiwaku kukuh ..Walaupun ada ketikanya ianya menjadi rapuh dengan tiba-tiba..Tapi ....Aku sudah bersedia untuk mencantumkan kembali jiwa-jiwa yang rapuh ini bila tiba masanya..Tidak mungkin akan kubiarkan semuanaya berkecai..Dan atas sebab itu ..Aku masih lagi mahu hidup , kerana hakikatnya cinta yang menyakitkan…Namun aku tidak dapat menolak kemungkinan ,bahawa apabila cinta itu tiada, separuh dari jiwa sudahpun di bawa bersama…Aku kelam atas ketiadaan satu rasa yang indah..Kurniaan dari Dia-Tuhan yang esa .Mungkin sudah hilang nikmat dan rasa cinta itu..Mungkin rasa cinta itu tidak ditakdirkan untuk aku..Mungkin…Mungkin juga….Semuanya mungkin untuk sebuah kisah cinta bersulam dusta…Belajarlah dari pengalaman ngeri ..Baru hati boleh jadi kental…Aku sudah tidak sanggup mengharungi lagi kenangan-kenangan hitam dan ngeri itu..kepada MSMA aku tetap merindui mu..

Nasi Minyak



hehu..apo laie..minggu dopan den dapek la makan nasi minyak..banyak umah pulak tu..bilo la den nak ngaso nasi minyak den sendiri..hahaha..tapi tak po ado rezeki nanti ado la tu..apo pun den nak ucapkan tahniah pada kawan2 den yang nak kawin pada 6 Jun ini nanti..den tongah berfikir sejonak...kenduri pada hari yang samo..amacam tu..kene berpuaso dulu la yo..kalau nak ikut den g makan nasi minyak jom ar..meh la kito sesamo memeriahkan majlis..hehe

Sunday, May 24, 2009

demi wAKTU...

kehidupan aku hari ini adalah hasil daripada keputusan dan pilihan aku di masa lalu...di samping doaku kepada yang MAHA ESA...di saat aku membuat pilihan baru, aku telah menciptakan sebuah masa depan yang baru...semoga ALLAH memberkati kehidupan ku.

Saturday, May 23, 2009

darul naim...



saje je nak tunjuk gambar kat uolz...masa ni bercuti kat kelantan...






ni bilik mandi...



rasa selesa sangat..hehe



erm...



ade kenangan di sini...



last sekali nak check out...


Wednesday, May 20, 2009

143

......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you
......I Love you
.....I Love you
....I Love you
...I Love you
..I Love you
.I Love you
.I Love you
.I Love you
..I Love you
...I Love you
....I Love you
.....I Love you
......I Love you
.......I Love you
........I Love you
........I Love you
........I Love you
.......I Love you

I love you forever,
and always until the end,
I can't live without you,
because you're my friend.

Tuesday, May 19, 2009

: KALAU UOLS NAK BAGI HADIAH KE:

UOLS BOLEH HUBUNGI I DENGAN CARA :

EMEL

YM
emy86_y2j

ATAUPUN SURAT MENYURAT

NO 56, FELDA RAJA ALIAS 4,
72120, BANDAR SERI JEMPOL, 
NEGERI SEMBILAN




:HYE READERS:







:ATTENTION:

SILA TINGGALKAN 
NO PHONE LINK ANDA 
UNTUK I LETAK DALAM LIST...
THANKS YA...




Sunday, May 10, 2009

mami poko

saban tahun mesti akan kuraikan hari ini dengan penuh bersejarah..walaupun tak seberapa, namun ku tetap menghargai beliau...










Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...