Followers

Monday, August 24, 2009

custom album...



hehik..akhirnya..berjaya gak aku buat walaupun x seberapa..hehe...sangat puas hati...bawah ni antara design yang aku sempat buat..sebenarnya banyak lagi nak buat tapi bz sikit..hehik...

Sunday, August 23, 2009

2 ramadhan

hehe...masuk ni dah dekat 2 hari aku berpuasa..huhu..alhamdulillah x banyak dugaan..rasa tenang je...maklum la hari sabtu kan mula puasa..jadi untuk menghabiskan masa sempat la berjalan2...beli air soya jek..hehe...hari ni lak hantar adik ku balik semula ke kolej dia...bila cuti ni x taw lak nak wat pe...hehik..so main game je la kejenya...ok la..nak sambung baca novel pulak...sementara menunggu waktu berbuka..

Friday, August 21, 2009

LAKSA MAMA





erm..bestnya..pagi ni dapat juga makan laksa air tangan ibuku..hehik..memang niat ku untuk buat makan2..selalu dioarang buat makan2 belanja KFC ngan Pizza jek..kali ni ala2 masakan tradisi gitu..hehe..tak tahu sejak bila ku menggemari masakan ini...semalam pegi beli ikan ngan mee..tapi malangnya mee laksa yang basah tu x de pulak...terpaksa beli yang kering jek...huhu..apepun mereka tetap memuji laksa tu sedap..hehik..suka2...to my mom thanks buatkan laksa...sayang mak!!muah!!

Thursday, August 20, 2009

SATU MALAYSIA!!

Lirik Lagu Satu Malaysia - Koir Pelajar Lim Kok Wing

Verse 1
Dunia kian berubah
Perubahan melingkari
Melaksana hasrat hati
Kejayaan terbukti

Verse 2

Dunia yang megah
Dengan misi yang gagah
Kerana perpaduan
Kita masih bersama

Chorus
Kita satu bangsa, Kita satu Negara
Kita satu matlamat, oooo
Kita satu bangsa, satu Negara
Kita satu Malaysia

Verse 3
Bermulanya sekarang
Perjalanan dilaksana
Seia sekata sehati dan sejiwa

Verse 4
Membina masa hadapan
Menuju kejayaan
Kita semua rakyat Malaysia
Harmoni, saling menghormati

Chorus x2
Kita satu bangsa, Kita satu Negara
Kita satu matlamat, oooo
Kita satu bangsa, satu Negara
Kita satu Malaysia

Download lagu Satu Malaysia.mp3

p/s: sangat suka lagu ni....congratz Lim Kok Wing Team

:RAMADHAN:




ramadhan muncul lagi..kali ini sangat berlainan dengan yang sebelum ini..mungkin ada hikmah disebaliknya..aku cuba untuk menjadi lebih tabah dan kuat untuk melalui ramadhan kali ini..kepada rakan2 ku selamat menunaikan ibadah puasa..semoga bulan ini dipenuhi dengan segala amal jariah...jangan asyik menahan lapar dan dahaga sahaja..tapi yang lain2 mesti kena tahan juga..hehik..apapun selamat berpuasa uolz...


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah…
Dengan rahmatMu oh Tuhanku…

ku tempuhi jua...

Wednesday, August 19, 2009

teruskanlah...

salam...begitu sibuk kebelangkan ini...rasa x cukup tangan dibuatnya..tapi ku kena kuat..begitu juga dengan ujian2 yang datang..pelbagai persepsi dan andaian orang....sabar je lah...yang penting ku kena kuat dan tabah...memang tiada masa untuk menulis sekerap yang dulu..tapi kerana rindu ku tulis jua..hehik...pejam celik pejam celik dah nak masuk bulan puasa dah..macam x percaya je...rasanya mcm baru semalam membeli juadah berbuka di bazar ramdhan serdang...teringat kisah nasi lemak ayam dara..hehik..lucu...tapi best..sedih pun ada...mungkin ada hikmah disebaliknya..kepada kamu dan kamu teruskan berusaha..jumpa suatu masa nanti..sekarang ni tinggal sikit je hutang yang perlu dijelaskan..hehik...insyaallah sempat sebelum puasa ni..(tinggal berapa hari je lagi kan)..huhu...terima kasih juga kepada sahabatku ini kerana sentiasa ingat kat ku walaupun ku bukan teman seperjuangan dia lagi...hehe..ok la..tiba masa untuk makan..bukan senang nak makan waktu tengahari ni..bila puasa lah...hehe...

Tuesday, August 4, 2009

macam2...

macam je berlaku dan dilakukan minggu lepas dan minggu ini..sangat sibuk..tapi yang penting hari minggu ku cuba untuk meluangkan masa bersama famili aku...dibawah gambar yang dapat dikongsi..

suka je tengok kawasan rumah..

sesaje je amek gambar ni

beli buah mata kucing kat Bahau

ni mee kari mak ku buat..

Saturday, August 1, 2009

kamera..

Hari ni saje je jenjalan gi Bahau. Niat di hati nak cuci gambar, pastu terpengaruh dengan kamera baru iaitu NIKON COOLPIX S220..pastu dah terpaut pulak dengan design dan spec dia..so terbeli la..haaa…kan dah melayang RM600..huhu..x pe la memang dah lama inginkan kamera sendiri..bukan apa senang sikit nak update blog..x suka pakai kamera henpon sebab gambar kurang cantik…pasni x taw la beli apa pulak..hehik..hari tu terbeli speaker sonicgear..huhu..pastu terbeli radio yang boleh cucuk usb je dah boleh play lagu..haha..sangat banyak gajet di rumah sekarang…huhu…pasni nak duduk diam2 je la..x nak beli apa2..tapi…boleh ke..huhu…

aku pilih warna ni..
suka warna ni..
contoh gambar..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...