Followers

Tuesday, September 29, 2009

bisakah....


begitu sukar perjalanan menuju destinasi itu..raya tahun ini begitu mencabar buat aku..tapi dalam duka aku tetap gembira..aku pasti mereka semua bersedih akan hal itu..namun hati menangis siapa yang tahu bukan...tak sangka aku boleh seberani begitu..ini hal kedua terbesar dalam hidup aku walaupun itu bukan masalah aku yang utama..namun untuk menegakkan keadilan aku terpaksa dengan rela untuk meluruskan jalan yang tidak lurus itu lagi.erm..begitulah dugaannya...hanya mereka dan mereka yang tahu...tapi disebalik kisah itu aku sangat bersyukur kerana Allah itu ada.semua yang tercipta begitu indah sebenarnya...aku berdoa dan akan terus berdoa agar kami sekeluarga akan terus bahagia..mudah-mudahan..jadi aku titipkan satu lirik lagu yang amat sesuai untuk dia...


Daku Terasa Ingin Membawa
Cinta Yang Terlara Ke Titik Mula
Kembali Mencuba Untuk Kali Kedua
Menggilapkan Gerhana Jiwa

Pernah Ku Terasa Ingin Merayu
Pada Kasih Dulu Pulang Padaku
Lupakan Dosaku Putihkan Kelabu
Tenangkan Amarahmu
Namun…


Bisakah Yang Terpadam Dinyala
Bisakah Yang Terhina Dicinta
Walau Ku Himpunkan Sesalku
Bisakah Terbuka Kalbu

Naluri Meminta Kuungkap Kata
Seindah Bahasa Janjikan Setia
Akan Bersemilah Cinta Dihatinya
Percaya Ku Semula
Namun…

Bisakah Yang Benci Disayangi
Bisakah Yang Dusta Dimaafi
Walauku Himpunkan Sesalku
Bisakah Terbuka Kalbu

Bila Senduku Berlinang Sayu
Dalam Rindu Ku Tertanya

Bisakah Yang Benci Disayangi
Bisakah Hatiku Difahami
Walauku Himpunkan Sesalku
Bisakah Terbuka Kalbu

Monday, September 21, 2009

raya 2009

selamat hari raya buat semua..raya pertama kami beraya di kg di batu pahat johor...erm...agak penat la..tapi masih lagi dalam mood nak beraya..hehik..memula g balik kampung di parit amil, yong peng..pastu pergi ke rumah saudaraku di muar...

berjalan di hari raya..





kat kampung..

hehik..


Thursday, September 10, 2009

090909 tahajjud cinta



erm...baru first time dengar lagu beliau...erm..agak menarik susunan melodinya dan lirik juga x kurang hebatnya...mungkin minggu depan baru dapat beli...taw2 je la kat area sini..mesti lambat punyer,apepun single pertama beliau dah diputarkan di radio..suka lirik dia sebenarnya.


Single pertama dari album Tahajjud Cinta telah pun diputarkan di radio, dan berikut merupakan lirik lagu tersebut:

Ku Percaya Ada Cinta

Lagu: Audi Mok
Lirik: Habsah Hassan

Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala

Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNya…pasti

Pandang-pandang alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tidak satu yang terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui

Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala

Pandang-pandang alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tidak satu yang terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui

Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Tidak sia-sia aku diuji..

Ada hikmah yang pasti..
Sejak mula ku percaya ada cinta
Cinta itu memungkinkan segalanya
Cinta suci yang abadi


p/s:antara lagu yang dimuatkan dalam album ini....
  • 1.Tahajjud Cinta (Erma Fatimah)
  • 2.Asma Ul-Husna( suka sangat lagu ni...)
  • 3.Ketika Cinta (Opick)( memang faberet lagu ne)
  • 4.Ya Rasulullah (Abu Bakar Md Yatim/Raihan)( sangat tersentuh dengar lagu ne..)
  • 5.Selawat(memang best)
  • 6.Pintu Raudhah (Hairul Anuar Harun)
  • 7.Batasku Asaku (Siti Nurhaliza/Attan Hardilas)
  • 8.Ku Percaya Ada Cinta (Audi Mok)



Tuesday, September 8, 2009

kenangan ramadhan...

1 ramadhan 2004

semester satu UPM ....kenangan itu...baru berkenalan dengan mate...hari itu juga ku balik ke rumah sebab final exam habis awal...dari KTM Serdang menaiki tren ke Seremban..masih ingat waktu itu...

1 ramadhan 2005

semester tiga UPM...bersahur bersama mate di bilik 192..masih segar diingatan macam mana nut2 kejutkan kami..tapi kami x bangun...tapi bila An kejutkan...aku terus bangun..haha..selepas tu kami digosipkan..hehik

1 ramadhan 2006

semester lima UPM..tahun akhir di UPM...sahur yang penuh dengan gelak tawa...merakamkan video masa bersahur..haha...pertama kali mendapat nama BGV..haha..tu belang juga...dan ramadhan ini juga ku terjatuh dari bukit sambil membawa payung dan semua melihatnya..begitu malu ni....

1 ramadhan 2007

semester pertama UPM...hampir mencapai matlamat...bersahur sorang2...seperti biasa tahun ni...sahur pada awalnya sahaja...

1 ramadhan 2008

semester tiga UPM...bersahur bersama mate...walau makan roti je kami bahagia...ingat lagi betapa malu berbuka bersama mereka...mereka masak ku makan je..walaupun diri ini segan...tapi mereka amat baik..ku suka kan cara dia..walau tidur ku x lena sebab laptop dia tu!!sehari je berbuka sama dia..pastu berbuka di bilik orang lain...ingat lagi kuih tako..membeli juadah dengan menaiki motor MBM 2871...mula menyukai kuih Tako...nasi lemak ayam dara..hehik..mengenali juadah ini juga...

1 ramadhan 2009

aku di sini..tak sangka perjalanan hidup aku disini...betul kata mereka nothing is impossible...kita tak tahu apa yang akan terjadi suatu hari nanti...ia betul2 mengubah seluruh hidup aku...hidup yang lebih baik hendaknya..walaupun hati ini pedih dan terluka...tapi di sebalik itu aku pasrah dan cuba buat yang terbaik...semoga diri ini tabah..mereka tak tahu apa yang aku rasa...perjalanan hidup ini betul2 tidak disangka..

satu malaysia

Aku suka lagu ni sebelum lagu ni terpilih untuk jadikan lagu 1Malaysia..

Ku teguh berdiri tiada lagi ragu atau gentar
Ku terus berani melangkah maju ke hadapan
Satu impian nyawaku pertaruhkan
Genggaman tanganmu,
semangatku terus membara janji ku pada mu,
harapanmu ingin ku laksanakan
kau adalah ilham pada mereka yang ingin berjaya
Kau terus berjuang demi membawa perubahan satu impian oh berjuta harapan
Genggaman tanganmu,
semangatku terus membara janji ku pada mu,
harapanmu ingin ku laksanakan

Satu Malaysia,
kita inspirasi pada dunia
Nama kan dijulang,
kita menjadi kebanggaan
Satu wawasan bersama bergandingan..
Genggaman tanganmu,
semangatku terus membara janji ku pada mu,
harapanmu ingin ku laksanakan

Friday, September 4, 2009

Fakta Ringkas Puasa di Bulan Ramadhan

Allah telah mewajibkan umat Islam melaksanakan ibadah puasa di bulan Ramadhan semenjak bulan Sya’ban tahun 2 Hijrah berikutan turunnya ayat 183 Surah al-Baqarah, yang bermaksud: “Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa…”.

Seterusnya Allah menegaskan dalam ayat 185 surah yang sama: “Bulan Ramadhan yang diturunkan al-Quran…”. Ayat tersebut turun tanpa sebab-sebab tertentu, tidak sebagaimana terjadi pada kebanyakan ayat-ayat ahkam (ayat yang berkenaan dengan hukum), yang turun setelah ada peristiwa-peristiwa tertentu yang terjadi pada Nabi SAW atau para sahabat.

Puasa di Bulan Ramadhan Adalah Salah Satu Rukun Islam

Sabda Rasulullah s.a.w.: “Islam didirikan atas 5 perkara, bersyahadah bahwa tiada tuhan selain Allah dan Muhammad adalah utusan-Nya, mendirikan shalat, menunaikan zakat, berpuasa di bulan Ramadhan, dan melaksanakan haji bagi yang mampu.” (Riwayat Bukhari & Muslim)

Maksud Puasa Ramadhan

Puasa dalam bahasa Arab disebut صيام Shiyâm atau صوم Shaûm yang bererti menahan dan tidak bepergian dari satu tempat ke tempat lain. Ibnu Mandzûr, pakar sejarah bahasa Arab mendefinisikan صوم Shaûm sebagai “hal meninggalkan makan, minum, menikah dan berbicara”. Perkataan رمضان berasal dari kata dasar رمض yang bererti “panas” atau “panas yang menyengat”. Ini kerana letaknya bulan Ramadhan pada musim panas yang terik. Jadi, maksud berpuasa di bulan Ramadhan ialah; menahan diri dari makan dan minum serta perkara-perkara yang membatalkan puasa pada bulan Ramadhan (bulan yang panas terik) kerana beribadah kepada Allah bermula dari terbit fajar sehingga terbenam matahari.

Bersahur Itu Berkat

Dari Amr bin ‘Ash r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda (yang ertinya): “Pembeza antara puasa kita dengan puasa Ahlul Kitab adalah makan sahur”. (Hadis Riwayat Muslim)

Dari Abdullah bin Al-Harits dari seorang sahabat Rasulullah s.a.w. bahawa aku masuk menemui Nabi s.a.w., ketika itu beliau sedang makan sahur, beliau bersabda yang ertinya: “Sesungguhnya makan sahur adalah barakah yang Allah berikan kepada kalian, maka janganlah kalian tinggalkan”. (Hadis Riwayat Nasa’i dan Ahmad)

Dari Abu Sa’id Al-Khudri r.a, Rasulullah s.a.w bersabda, yang ertinya: “Sahur itu makanan yang barakah, janganlah kalian meninggalkannya walaupun hanya seteguk air, kerana Allah dan malaikat-Nya berselawat kepada orang-orang yang bersahur”.

Adab-adab Berbuka Puasa

  1. Diriwayatkan dari Anas r.a., ia berkata: “Rasulullah s.a.w. berbuka dengan makan beberapa ruthaab (kurma basah) sebelum solat, kalau tidak ada maka dengan kurma kering, kalau tidak ada maka dengan meneguk air beberapa teguk.” (Riwayat Abu Daud dan Al-Hakiem)

  2. Diriwayatkan dari Salman bin Amir, bahwa sesungguhnya Nabi s.a.w. telah bersabda: “Apabila salah seorang di antara kamu puasa hendaklah berbuka dengan kurma, bila tidak ada kurma hendaklah dengan air, sesungguhnya air itu bersih.” (Riwayat Ahmad dan At-Tirmidzi)

  3. Diriwayatkan dari Ibnu Umar, adalah Nabi s.a.w. selesai berbuka beliau berdo’a (ertinya): “Telah pergi rasa haus dan menjadi basah semua urat-urat dan pahala tetap ada Insya Allah.” (Riwayat Ad-Daaruquthni dan Abu Daud hadits hasan)

  4. Diriwayatkan dari Anas, ia berkata telah bersabda Rasulullah s.a.w.: “Apabila makan malam telah disediakan, maka mulailah makan sebelum shalat Maghrib, janganlah mendahulukan shalat daripada makan malam itu (yang sudah terhidang).” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Amalan Yang Digalakkan Pada Bulan Ramadhan

  1. Diriwayatkan dari Ibnu Abbas ra. ia berkata: Adalah Rasulullah s.a.w. orang yang paling dermawan dan beliau lebih dermawan lagi pada bulan Ramadhan ketika Jibril menemuinya, dan Jibril menemuinya pada setiap malam pada bulan Ramadhan untuk mentadaruskan Baginda s.a.w. al-Quran dan benar-benar Rasulullah s.a.w. lebih dermawan tentang kebajikan (cepat berbuat kebaikan) daripada angin yang dikirim. (H.R.: Al-Bukhari)

  2. Diriwayatkan dari Abu Hurairah, ia berkata: Adalah Rasulullah s.a.w. menggalakkan qiyamullail (shalat malam) di bulan Ramadhan tanpa memerintahkan secara wajib, maka beliau bersabda: “Barangsiapa yang shalat malam di bulan Ramadhan kerana beriman dan mengharapkan pahala dari Allah, maka diampuni baginya dosanya yang telah lalu.” (H.R.: Jama’ah)

  3. Diriwayatkan dari Aisyah r.a.: Sesungguhnya Nabi s.a.w. apabila memasuki sepuluh hari terakhir (bulan Ramadhan) beliau benar-benar menghidupkan malam (untuk beribadah) dan membangunkan isterinya (agar beribadah) dengan mengetatkan ikatan sarungnya (tidak mengauli isterinya). (H.R.: Al-Bukhari dan Muslim)

  4. Diriwayatkan dari Aisyah, ia berkata: Adalah Nabi s.a.w. bersungguh-sungguh shalat malam pada sepuluh hari terakhir (di bulan Ramadhan) tidak seperti kesungguhannya dalam bulan selainnya. (H.R.: Muslim)

  5. Diriwayatkan dari Abu Salamah bin Abdul Rahman, sesungguhnya ia telah bertanya kepada Aisyah r.a.: Bagaimana shalat malamnya Rasulullah s.a.w. di bulan Ramadhan? Maka ia menjawab: Rasulullah s.a.w. tidak pernah shalat malam lebih dari sebelas raka’at baik di bulan Ramadhan mahupun di bulan lainnya, caranya: beliau shalat empat raka’at, jangan tanya baik dan panjangnya, kemudian shalat lagi empat raka’at, jangan ditanya baik dan panjangnya, kemudian shalat tiga raka’at. (H.R.: Al-Bukhari, Muslim dan lainnya)

  6. Diriwayatkan dari Aisyah r.a. ia berkata: Adalah Rasulullah s.a.w. apabila bangun shalat malam, beliau membuka dengan shalat dua raka’at yang ringan, kemudian shalat lapan raka’at, kemudian shalat witir. (H.R.: Muslim)

  7. Diriwayatkan dari Ibnu Umar ia berkata: Ada seorang laki-laki berdiri lalu ia berkata: Wahai Rasulullah bagaimana cara shalat malam? Maka Rasulullah saw menjawab: “Shalat malam itu dua raka’at. Apabila kamu khawatir masuk shalat Shubuh, maka berwitirlah satu raka’at.” (H.R.: Jama’ah)

  8. Dari Ubay bin Ka’ab ia berkata: Adalah Rasulullah s.a.w. shalat witir dengan membaca: (Sabihisma Rabbikal A’la) dan (Qul ya ayyuhal kafirun) dan (Qulhu wallahu ahad). (H.R.: Ahmad, Abu Daud, Annasa’i dan Ibnu Majah)

  9. Diriwayatkan dari Ibnu Umar r.a. ia berkata: Dinampakkan dalam mimpi seorang laki-laki bahawa lailatul qadar pada malam kedua puluh tujuh, maka Rasulullah s.a.w. bersabda: “Saya pun bermimpi seperti mimpimu, ditampakkan pada sepuluh malam terakhir, maka carilah ia (lailatul qadar) pada malam-malam ganjil.” (H.R.: Muslim)

  10. Diriwayatkan dari Aisyah r.a. ia berkata: Saya berkata kepada Rasulullah s.a.w. Ya Rasulullah, bagaimana pendapat tuan bila saya mengetahui lailatul qadar, apa yang saya harus baca pada malam itu? Beliau bersabda: “Bacalah (ertinya) Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Pemberi Ampun, Engkau suka kepada keampunan maka ampunilah daku.” (H.R.: At-Tirmidzi dan Ahmad)

Antara Peristiwa Besar Di Bulan Ramadhan

  1. Diturunkan kitab Al-Quran, Injil, Taurat dan Zabur.

  2. Berlaku peperangan Badar al-Kubra.

  3. Pembukaan Kota Mekah.

  4. Perjalanan Nabi Muhamamad dan Muslimin ke Tabuk melawan Rom.

  5. Islam sampai ke Yaman.

  6. Khalid Al Walid meruntuhkan berhala al-Uzza.

  7. Penyerahan diri (masuk Islam) penduduk Taif kepada Rasulullah.

  8. Pembukan Andalus (Sepanyol) oleh Tariq bin Ziyad.

  9. Tentera Islam pimpinan Sultan Qutuz mengalahkan tentera Monggol di Ain Jalut.

  10. Tentera Islam Dinasti Uthmaniah yang dipimpin oleh Ahmad Mukhtar Basya mengalahkan tentera Rusia dalam peperangan Yakhliz.

  11. Tertawannya sempadan Bar Lev, di Israel dalam peperangan Yom Kippur (peperangan Arab-Israel, Perang Oktober, Perang Ramadhan 1973)

Adab Menyambut Hari Raya

  1. Isilah hari-hari terakhir Ramadan dengan memperbanyak ibadah solat sunat, zikir, permohonan ampun, membaca Al-Quran dan sejumlah kebajikan lainnya.

  2. Jangan berperilaku boros dengan berbelanja hal-hal yang kurang atau tidak diperlukan.

  3. Sejauh mungkin hindarkan diri dari berhutang membeli barang-barang yang tidak menjadi prioriti.

  4. Jangan membazir dalam memenuhi keperluan hidup sehari-hari atau dalam menyambut hari lebaran.

  5. Luangkan masa untuk menziarah kubur, bagi mengingatkan diri bahawa pada akhirnya semua manusia akan mengalami kematian, di samping tentunya mendoakan bagi yang diziarahi serta kaum muslimin dan muslimat yang telah meninggal dunia umumnya.

  6. Hidupkan malam Hari Raya dengan melakukan amal-amal ibadah seperti mendirikan sembahyang fardu secara berjamaah, melakukan shalat sunat, bertakbir, memanjatkan doa ke hadrat Ilahi dan melakukan bentuk-bentuk kebajikan lainnya.

  7. Jangan lupa membayar zakat fitrah. Jika telah memenuhi syarat yang ditentukan dalam hal zakat, jangan lupa untuk membayar zakat harta.

p/s : semoga aku dapat menjalani ibadah puasa tahun ini dengan sempurna..insyaallah..

Wednesday, September 2, 2009

raikan aidilfitri...

seperti esok nak raya je...di sini ade beberapa lagu yang aku suka setiap kali menjelang hari raya..apepun kalau nak download klik je kat link di bawah ye...




001. 2 By 2 - Dikir Rayo
002. 2 By 2 - Sederhana Di Hari Raya
003. 2 By 2 & Liza Hanim - Berbaju Merah Jambu
004. 2D - Di Pinggiran Aidilfitri
005. 4U2C - Bergema Takbir Di Pagi Raya
006. A To Z - Iyo Ko... Esok Rayo
007. A. Ramlie - Suara Takbir
008. A. Romzi - Takbir Hari Raya
009. Ae-Man - Hari Ini Hari Raya
010. Ae-Man - Ramadhan Bulan Puasa
011. Ae-Man - Selamat Hari Raya
012. Ahmad Jais - Satu Syawal
013. Ahmad Jais - Selamat Hari Raya
014. Ahmadi Hassan - Aidilfitri
015. Aishah - Lenggang Mak Limah
016. Aishah - Pulanglah
017. Aishah - Senandung Lebaran
018. Aishah - Setitis Cahaya di Aidilfitri
019. Aishah - Zapin Aidilfitri
020. Ajai - Rindu Di AidilFitri
021. Akhil Hayy - Kembara Di Tanah Gersang
022. Al Jawaher - Kembara Di Tanah Gersang
023. Al Jawaher - Ku Pohon Restu Ayah Dan Bonda
024. Al Jawaher - Mohon Padanya Sujud Padanya
025. Al Jawaher - Selamat Hari Raya
026. Al Mizan - Rahmat Aidilfitri
027. Al Mizan - Selamat Berhari Raya
028. Al Mizan - Tanganku Hulur Maaf Kupinta
029. Ala Carte - Balik Kampung
030. Alleycats - Senandung Semalam
031. Alleycats & Dayangku Intan - Pulanglah Esok Hari Raya
032. Ally Noor & Mastura - Jangan Main Mercun
033. Aman Shah - Kepulangan Yang Dinanti
034. Amy Mastura - Bersama Di Hari Raya
035. Amy Mastura - Setahun Sekali
036. Amy Search - Manusia Miskin Kaya
037. Anuar Zain & Elina - Suasana Di Hari Raya
038. Apek - Lagu Raya Jingle Bells
039. Aqasha - Musafir Di Aidilfitri
040. Artis AF1- Di Pagi Raya
041. Artis SRC - Aidilfitri Di Alaf Baru
042. Asha Malik - Pulang Di Hari Raya
043. Asha Malik - Selamat Hari Raya
044. Awie - Selamat Hari Raya
045. Awie & Ziana Zain - Sensasi Hari Raya
046. Azlina Aziz - Indahnya Beraya Di Desa
047. Aznil Nawawi - Fajar Di Pagi Raya
048. Azreen - Joget Kesyukuran
049. Bau - Lagu Raya
050. Bimbo - Nikmat Ramadhan
051. Bimbo - Tuhan
052. Black Dog Bone - Cahaya Aidilfitri
053. Black Dog Bone - Cahaya Di Hari Raya
054. Cecupak & Norazimah - Joget Hari Raya
055. Cenderawasih - Bersama Di Hari Raya
056. Dato' M Daud Kilau - Di Hari Kemenangan Ini
057. Diana Naim - Tak Punya Siapa
058. DJ Dave - Menjelang Hari Raya
059. Dr Sam - Esok Hari Raya
060. Elda Susanti - Suasana Di Hari Raya
061. Elfyza - Gembira Di Hari Raya
062. Elite - Di Pagi Aidilfitri
063. Elly Mazlein - Selamat Berhari Raya
064. Erra Fazira - Gema Lebaran
065. Erra Fazira - Suara Takbir
066. Faridah - Hari Raya Hari Mulia
067. Fazidah Joned - Selamat Hari Raya
068. Fazley - Seribu Kemaafan
069. Feeza & Harun Salim Bachik - Joget Lemang Dan Rendang
070. Feminin - Kurniaan Di Hari Raya
071. Firdaus - Miskin Kaya
072. Gigi - Sajadah Panjang
073. Hail Amir & Uji Rashid - Seloka Hari Raya
074. Handy Black - Cahaya Aidilfitri
075. Hasnol - Lebaran Walfaizin
076. Hijjaz - Hari Ini Hari Raya
077. Hijjaz - Kemaafan Di Aidil Fitri
078. Hijjaz - Kemuliaan Ramadhan
079. Hijjaz - Muhasabah Ramadhan
080. Hijjaz - Rahmat Ramadhan
081. Hijjaz - Ramadhan Bulan Berkat
082. Hijjaz - Salam Kemaafan
083. Hijjaz - Sekuntum Kemboja Yang Gugur
084. Hijjaz - Sinar Ramadhan
085. Hijjaz - Zapin Hari Raya
086. Hijjaz, In-Team, Unic, Mestica - Senandung Aidilfitri
087. Ideal Sisters - Hari Raya Hari Bahagia
088. Imad - Salam Aidilfitri
089. In-Team - Kemaafan Di Aidilfitri
090. In-Team & Unic - Di Suatu Hari Raya
091. In-Team & Unic - Kemuliaan Ramadhan
092. In-Team & Unic - Zapin Hari Raya
093. Intro - Takbir Raya
094. Iwan & Amelina - Hari Ini Hari Raya
095. Izam [EYE] - Dari Jauh Ku Pohon Maaf
096. Jalil Hamid - Al Kisah Bulan Puasa
097. Jalil Hamid - Dendang Hari Raya
098. Jalil Hamid - Raya
099. Jamal Abdillah - Dari Jauh Ku Pohon Maaf
100. Jamal Abdillah - Maafkan Segala Keterlanjuran Di Adilfitri
101. Jamal Abdillah - Salam Aidilfitri
102. Jamal Abdillah - Sampaikan Salamku Di Hari Raya
103. Jamal Abdillah & Saleem - Lambaian Aidilfitri
104. Jauhari - Rindu Di Hariraya
105. Jay Jay - Hari Raya Bahagia
106. Jeffrydin - Musafir Di Aidilfitri
107. Jeffrydin - Musafir Di Hari Raya
108. Jinbara - Ramadhan Sempurna Syawal Menjelma
109. Junainah - Suasana Riang Di Hari Raya
110. Junainah M Amin - Suasana Riang di Hari Raya
111. KGB - Suasana Hari Raya
112. Khairil Johari Johar - Sepasang Kurung Biru
113. Khatijah Ibrahim - Bingkisan Untuk Perwira
114. Khatijah Ibrahim - Kad Ucapan Hari Raya
115. Kristal - Bondaku Yang Jauh Di Mata
116. Kristal - Cahaya Aidilfitri
117. Kristal - Mensyukuri Aidilfitri
118. Krisya - Satu Hari Di Hari Raya
119. KU2 - Lagu Raya Ke Ni
120. KU2 - Simfoni Hari Raya
121. Lan Kristal & Leez - Suasana Di Hari Raya
122. Lan Pet Pet & Zakiah Anas - Alahai Lemang Ku
123. Latiff Ibrahim & Raja Ema - Manusia Miskin Kaya
124. Lefthanded - Keinsafan Di Hari Raya
125. Lestari - Aidilfitri Hari Raya
126. Lips - Hari Yang Mulia Hari Bahagia
127. Liza Hanim - Di Pagi Mulia
128. Liza Hanim - Ku Pohon Doa Di Hari Raya
129. Liza Hanim - Pada Hening Pagi Raya
130. Liza Hanim - Tibanya Syawal Bahagia
131. Liza Hanim - Zapin Aidilfitri
132. M. Nasir - Musafir Di Hari Raya
133. M. Nasir - Salam Dunia
134. M. Nasir - Satu Hari Di Hari Raya
135. M. Sharif - Lagu Hari Raya
136. M. Shariff & Zalifah Ibrahim - Berbaju Merah Jambu
137. Malek Ridzuan - Ewa Ewa Hari Raya
138. Mamat - Ku Pohon Restu Ayah Bonda
139. Man Bai & Raihan- Harapan Ramadhan
140. Mawi - Ku Pohon Restu Ayah Bonda
141. Maz - Suasana Hari Raya
142. Nakkal - Aku Cinta Aku Rindu
143. Nakkal - Hari Raya Di Lebuhraya
144. Nakkal - Isa Tak Balik Raya 99
145. Nakkal - Iyoko Beraya
146. Nakkal - Ku Cuba Puasa Duet Yasin
147. Nakkal - Satu Malam Di Malam Raya
148. Nakkal - Sepakat Beraya
149. Nakkal - Tanggal 1 Syawal
150. Nakkal - Trek Tet Tet
151. Nakkal - Warisan Lebaran
152. Nana & Achik - Bersyukur Di Hari Raya
153. Nassier Wahab - Dendang Perantau
154. Nassier Wahab - Kepulangan Yang Di Nanti
155. Nassier Wahab - Lambai Desa Lebaran
156. Nassier Wahab - Suara Takbir
157. Nassier Wahab, Elly Mazlein & Fiffy Natasha - Sketsa Di Pagi Raya
158. Natasha - Selamat Hari Raya Bonda
159. ND Lala - Bersederhanalah Di Hari Raya
160. New Boyz - Balik Kampung
161. New Boyz - Di Hari Raya
162. New Boyz - Selamat Hari Raya
163. New Boyz - Syawal Di Nanti
164. Nico - Nico Berhari Raya
165. Ning Baizura - Joget Aidilfitri
166. Nita - Rindu Ku Di Hari Raya
167. Noor Kumalasari - Pulang Di Hari Raya
168. Nora - Suasana Aidilfitri
169. Nora - Suasana Riang Di Hari Raya
170. Noraniza Idris - Halal Bihalal
171. Noraniza Idris - Hari Yang Mulia
172. Noraniza Idris - Masih Ada Yang Sayang
173. Noraniza Idris - Nikmat Hari Raya
174. Normala Shamsuddin - Pulanglah
175. Nurhaida - Zapin Aidilfitri
176. Nurul - Rindu Syahdu Di Hari Raya
177. Othman Hamzah - Gembira Bersama Di Hari Raya
178. P. Ramlee - Dendang Perantau
179. P. Ramlee - Suara Takbir
180. Poey Stings - Kembali Di Aidilfitri
181. Rafeah Buang - Bila Takbir Bergema
182. Rafeah Buang - Selamat Hari Raya
183. Rahimah Rahim - Doa
184. Rahimah Rahim - Selamat Berhari Raya
185. Raihan - Gema Takbir
186. Raihan - Iktibar Ramadhan
187. Raihan - Lebaran Ini
188. Raihan - Puasa Dulu Baru Raya
189. Raihan - Satu Pagi Di Hari Raya
190. Raihan & Now See Heart - Hari Raya Untuk Semua
191. Raihan & Man Bai - Harapan Ramadhan
192. Raihan & NowSeeHeart - Satu Pagi Di Hari Raya
193. Raihan, Nowseeheart, Rem & Ajai - Lebaran Ini
194. Ramlah Ram - Cahaya Aidilfitri
195. Ramlah Ram - Hari Raya Hari Bahagia
196. Ramlah Ram - Selamat Hari Lebaran
197. Ramli Sarip - Ramadhan
198. Renggo [Arrow] - Suatu Hari Di Hari Raya
199. Rohana Jalil - Riang Ria Aidilfitri
200. Rosemaria - Di Pagi Aidilfitri
201. S. Jibeng - Menjelang Hari Raya
202. S. Jibeng - Musafir Di Aidilfitri
203. Saidatul Erma - Nikmat Hari Lebaran
204. Saidatul Erma - Syahdu Lebaran
205. Saleem & Wann - Inang Palembang
206. Saloma - Selamat Hari Raya
207. Sanisah Huri - Aidilfitri
208. Sanisah Huri - Bersabarlah Sayang
209. Screen - Syawal Yang Mulia
210. Senario - Seminggu Berhari Raya
211. Sharifah Aini - Di Malam Persandingan
212. Sharifah Aini - Mak Inang Pulau Kampai
213. Sharifah Aini - Minal Aidil Wal Faizin
214. Sharifah Aini - Nostalgia Aidilfitri
215. Sharifah Aini - Suasana Hari Raya
216. Sharifah Aini & Herman Tino - Inang Palembang
217. Sheila Majid - Hari Mulia
218. Shidee - Salam Di Pagi Lebaran
219. Shidee, Othman Hamzah, Nassier Wahab, Lan Kristal, Elly Mazlein, Leez & Fiffy Natasha - Kenangan Di Pagi Lebaran
220. Siti Nordiana, Syura, Elyana, Spin, Budak Kacamata & Grand - Keindahan Aidilfitri
221. Siti Nurhaliza - Air Mata Syawal
222. Siti Nurhaliza - Anugerah Aidilfitri
223. Siti Nurhaliza - Bila Hari Raya Menjelma
224. Siti Nurhaliza - Mekar Hari Raya
225. Siti Nurhaliza - Meriah Suasana Hari Raya
226. Siti Nurhaliza - Nazam Lebaran
227. Siti Nurhaliza - Sesuci Lebaran
228. Siti Nurhaliza - Suara Takbir
229. Siti Nurhaliza & Noraniza Idris - Nikmat Hari Raya
230. Siti Nurhaliza, New Boyz, Noraniza Idris, Aqasha - Nikmat Hari Raya
231. Siti Ruhailah - Di Lebaran Yang Ini
232. Slam - Suasana Hari Raya
233. Sofaz - Ingatan Di Hari Raya
234. Sofaz - Inilah Harinya
235. Sofea Jane - Aidilfitri
236. Sony All Star - Warna Warni Aidilfitri
237. Spider - Rindu Raya
238. Spider - Satu Hari Di Hari Raya
239. Sudirman - Balik Kampung
240. Sudirman - Dari Jauh Ku Pohon Maaf
241. Sudirman - Mak Inang Pulau Kampai
242. Sudirman - Selamat Hari Raya
243. Sudirman & Zaleha Hamid - Inang Aidilfitri
244. Sweet Charity - Seri Hari Raya
245. Sweethearts - Bersabarlah Sayang
246. Ukays - Suasana Hari Raya
247. Ungu - Andai Ku Tahu
248. Unic - Muhasabah Ramadhan
249. Unic & Mestica - Hikmah Bulan Mulia
250. Wann - Aidilfitri
251. Wann - Suasana Hari Raya
252. Zainal Abidin - Dendang Perantau
253. Zaleha Hamid & Herman Tino - Joget Hari Raya
254. Ziana Zain - Indah Di Hari Raya
255. Ziana Zain - Kembara Di Tanah Gersang
256. Ziana Zain - Saat-Saat Aidilfitri
257. Ziana Zain - Suara Takbir
258. Ziana Zain & Awie - Halaman Asmara


p/s: credit to http://kakimp3.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...