Followers

Friday, December 18, 2009

SALAM MAAL HIJRAH...

salam semua...selamat menyambut tahun baru..harap semua sihat belaka...thanks God!!apa ye azam tahun baru ne..hehe...x de la..x fikir lagi..apa la akan terjadi ya tahun 2010 ne..harap2 dapat meninggalkan tahun 2009 yang penuh dengan macam2 masalh bagiku...x de ong la tahun 2oo9..boleh??hehik...tahun 2010 insyallah aku akan cuba yang terbaik..bukan untuk diri aku seorang je, tapi untuk famili aku jugak...insyaallah...

Thursday, December 17, 2009

khabar buat ibu...



minggu ini lain pula temanya..banyak betul masalh yang melanda..x lain x bukan masalh kerja...biasalah masalah kan tetap ada...erm..harap aku dapt tempuhinya..berbalik kepada tajuk entri..minggu ini aku sangat tertarik dengan lagu ini..tah la..mula2 ade sorang ne nyanyi..aku pon x penah dengar pon lagu ne...dalam hati aku lagu ape tah dia nyanyi siap ade beras kunyit la..huhu..tapi kali kedua dia nyanyi mcm best jugak..so aku pun mencari la lagu ne...erm..agak best..sangat puitis liriknya...suka3...

Ke hadapan ibuku
Yang sangat ku cintai
Dengarlah khabar ini
Tentang calon menantu mu

Orangnya sederhana tidak berlebihan
Tapi cergas serta pintar
Dan dia kan membantu mu
Dalam urusan seharian

Usahlah engkau bimbang tentang cinta kami
Kami telah berjanji akan saling menghormati
Harap ibu kan taburkan beras kunyit
Di depan halaman rumah
Menyambut kepulanagn kami berdua oh ibu ku

Aku menyintainya
Seperti ayah menyintai mu
Dan dia menyintai ku
Seperti kau cintakan ayah

Wednesday, December 9, 2009

berkilauan....

setelah post entri baru mlm td selang setengah jam kemudian aku menerima satu panggilan...dia dah lama menyepi...aku pun x sangka...dia tanya dah makan ke belum...pls...tolong la tanye soalan yg mencabar sikit...jah!!so dia mula membebel..kenapa ckp org mcm tu...x baik ckp mcm tu dlm blog...ade aku kesah??hahaha...sebenarnya termalu gak dengan apa yang dibebelkan olehnya....aku mengiyakan...aku cuma ckp ok...ya...erm...malas nak ckp lebih2...dia la plg baik...biarkan je la...aku akui memang x manis aku post entri mcm tu...tp ati dah sakit...aku bukan baik mcm dia..(KALAU DIA BACA MESTI DIA BENGANG JEK)...x kesah la..tapi yang aku x leh tahan boleh lak last sekali dia ckp aku ne bagai sebutir permata...huhu...cuma x digilap jek...perlu ker??cuma kene sabar untuk menjadi berkilau suatu hari nanti...aku terkelu dan terkayu sambil terkesima sekali...no komen!!

Tuesday, December 8, 2009

ada aku kesah??

sekarang ne apa yang aku mampu katakan adalah ade aku kesah...dan aku paling benci orang yang bermuka2..sangat sakit ati melihat mereka yg mcm tu...nak je aku tumbuk muka korang...tolonglah jgn suka nak mengipas2..mungkin itulah lumrah bila berkerja dengan orang2 yang sebegini...aku pon x paham la mungkin sudah menjadi adat segelintir mereka untuk nampak dia buat kerja, mulalah nak tunjuk baik, plastik beras tol...aku bukannya perfect sangat pon..aku masih lagi baru dlm bidang ne...ade aku kesah kalu ko x siapkan keje pon..tapi tolong jangan menyusahkan aku...aku pon tak tahu la mereka2 ne suka sgt mengambil kesempatan...mcm la ko tu bagus sgt...ko ingat ko akan selamanya boleh hidup mcm tu...kalau ko rasa bagus sgt pegi mampos la dgn ko...aku x kuasa lagi...sekarang ne kalau ko x suka aku pg mati dgn hidup ko..ade aku kesah...bukan ko pon yg bg aku makan...aku nak kebulur ke nak merempat ke itu bukan urusan ko..ko pegi mampos ngan hidup ko!!depan2 ne nak plastik...memang aku hangin satu badan ngan org mcm ne...dah la mcm lalang!!bila orang ckp A ko ckp A..dah la..aku pon malas nak ckp lagi...ko pikir la sendirik!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...