Followers

Tuesday, February 9, 2010

Allah sayang i...


i: i tau kena bersangka baik dengan perancangan Allah semua. i pon taw jugak yang Allah tak kan uji hambanya kalau kita x mampu...tapi dalam hati i pon pernah terdetik kalau Allah sayang i kenapa Dia uji i macam ne?? ...


hamba Allah : percayalah.setiap ujian ade hikmahnya...memang kita berdoa untuk dapat yang terbaik..tapi x semestinya hari ne kita berdoa hari ne doa kita akan dimakbulkan...

ok..full stop..entah la rasa macam x semangat untuk buat ape2..nasib la i ade kursus induksi yang mewajibkan i kene ade dalam kelas tu...walau pun i tersengguk2 je dalm kelas tu...
ok..kesimpulannya i kene kuat dan tabah menghadapi segala dugaan ne..i x tau dah nak buat macam mana...i x taw ape perasaan i saat ne..suka ke sedih..
.
.
.
.
suka sebab x payah terlibat lagi dengan orang2 yang i x suka..
x payah nak exposekan diri sangat...
x payah nak fikir masalah orang lain...
.
.
.

sedih sebab x sempat nak buat apa2 lagi...
kena berjauhan dengan orang yang tersayang..
dan juga perasaan yang x dpt digambarkan...

ok i tanye seseorang kalau Allah sayang i kenapa dia uji i macam ne...pastu dia cakap suka hati la Dia nak uji kita macam mana..yang penting kita redha dengan apa yang terjadi...sebab kita hanya hamba Dia yang lemah...Mak i pun ade cakap, mungkin sebab kita lalai pada Dia. ok i boleh terima itu.. memang i kadang2 lalai pada Dia...
Allah sayang kat kita.. Allah x nak Hamba2 dia masuk neraka sebab tue Allah bagi ujian kat kita. Sebab bila kita diuji, kita akan ingat Allah kan?? kita akan menangis, kita akan doa banyak2 n kita akan sangat2 merapatkan diri pada Allah. Kan Allah dah cakap, setapak kita mendekati dia, 10 tapak lagi dia melangkah mendekati kita. Besides, setiap doa yang kita minta tue Allah kabulkan dengan 3 cara..

1st - Allah bagi terus..
2nd - Allah tangguhkan dulu, dan bagi pada waktu yang sesuai..
3rd - Allah x bagi langsung.
Tapi Allah gantikan dengan yang lebih baik.


Dan hikmah yang ada di sebalik setiap kejadian hanya kita akan ketahui selepas itu.. Wujud juga kebarangkalian yang kita mungkin akan langsung x tahu di dunia ne.. wallahu'alam.
tapi tadi baru2 betul2 terkesan di hati. Baru macam yakin yang Allah mmg betul sayang semua Hamba2Nya. i sebenarnya patut bersyukur sebab diuji. Sebabnya, Allah masih pandang i, i patut takut kalau Allah dah langsung x nk care pasal i dah..[erk.. nau'zubillah]
ujian saya ni kecil sangat kalau nak dibandingkan dengan orang lain..
tapi riuhnya i macam gaya i laa yang paling teruk tgh alami skrg kan~

p/s: keputusan dah dibuat..tinggal nak confirmkan jek...i kadang2 terdetik di hati menyesal dengan apa yang telah terjadi...tapi benda dah jadi..i yang pilih jalan ne...so i kena hadapi dengan redha...


1 comment:

ainulzahrawaani said...

"APB HAMBA2 KU BTYA TTGKU, MAKA SESUNGGUHNYA AKU DEKAT, AKU MEMAKBULKAN DOA HAMBA2 APB MEREKA BERDOA KPDKU, HENDAKLAH MEREKA MEMENUHI PERINTAHKU&BERIMAN KPDKU,AGAR MEREKA MEMPEROLEH KBENARAN" AL-BAQARAH;186

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...