Followers

Saturday, April 3, 2010

ATUK

yang penting i ada nenek...
tapi kan i panggil dia ATUK!!
erm..entah la..memang kalau kat area johor panggil gitu kot..
sebab i memang jarang pulang ke Johor..
maksud i pulang ke Kampung belah ayah i...
kampung i itu adalah Kg Parit Amil, Yong Peng..
i kadang2 je balik..
cuma sejak kebelakangan ini i ade juga balik dengan mak i..
ataupun ayah i..
baru2 ne i ade balik..memandangkan kesihatan atuk i x berape nak ok..
i tengok pun sangat kesian..
ye lah sebab dulu mesti dia akan bg duit kalau i balik kg..
memang x banyak..
tapi dia akan bagi RM1..
masa tu dia kn bagi syiling yang seringgit tu...
tapi sejak dia terlantar sakit ne dah x de bagi2 lagi..hehe
tapi kan i rasa sedih sangat coz dia x boleh buat ape dah..
cuma apa yang i tahu ada sesuatu yang menggangu ..
i pun x paham la kan..sebab atuk i orang sumatera kot..
berhijrah ke Malaysia dulu2 kala..
atuk i lahir tahun 1928...so sekarang dah 82 tahun ok..
erm...tah la..i pun x paham..
atuk i ada 10 orang anak...
and berape tah cucu..boleh x x tahu??
hahaha..
i x berape nak rapat sangat dengan sedare2 belah ayah i ne
coz i pun memang jarang balik kg kat sana tu..
so ape yang i boleh buat berdoa agar atuk kembali sihat...

ne masa i baru sampai...



ne la atuk i!!

ne masa adik i tengah bagi minum...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...