Followers

Sunday, May 16, 2010

Dah la x pakai tudung!!pastu muka macam bagus jek..."


KISAH 1

LOKASI : SK BANDAR BARU SERTING
MASA : TENGAHARI KOT

"dah la x pakai tudung, past muka macam bagus jek"
nyampah!!
pastu lepas i tulis kat kertas i pas kat kawan i NormaLiza...
pastu kitaorg main pas2 sampai kat tangan i balik...
i pon terus tulis lagi...
tanpa i perasan ade mata memerhatikan gerak geri i tu...
tetiba je dia dtg mintak kertas tu..
hahaha...
i pon sedaya upaya untuk tidak memberi kertas itu...
apelah daya i..
i hanya budak yang berumur 10 tahun ok...
malang tidak berbau!!
akhirnya dapat juga dibaca oleh beliau...
dan beliau membaca dengan sekuat ati....
haha...
sedaya upaya ku cuba untuk menafikan..
dan beliau adalah Cikgu Hapizah yang mengajar opsyen BI..
haha....semenjak dari itu beliau menjadi idola ku dalam diam...
dan kami terus menjadi baik...
dan yang paing best masa i darjah 6 beliau mengajar i BI...
haha....


KISAH 2

LOKASI : SMK BANDAR BARU SERTING
MASA : SIANG KOT

"saya nak dia mintak maaf kat saya"
saya x suka dia tulis macam tu, macam la saya x penah nak ajar langsung,
dia nak amek PMR tahun ne...."
ok...
disebabkan seloka yang i hantar untuk majalah sekolah yang berbunyi...
" mengajar sejarah dialah orangnya,
Cikgu Zamrah empunya diri...,
bila marah abis satu masa,
tetap menjadi pujaan ati...
disebabkan ayat merah diatas,
i terpaksa datang ke rumah beliau malam2 hari
untuk meminta maaf...
dan i x de niat pon nak cakap mcm tu...
hahaha...
dan kerana maaf beliau,
i berjaya mendapat A dalam subjek sejarah ok...
PMR!!
hahaha.....

KISAH 3

LOKASI : JABATAN SAINS HAIWAN, FAKULTI PERTANIAN, UPM
MASA : PAGI

"Tu la masa saya ajar u memain!"
i x nak ajar lagi...
hahaha...
dan ini antara kenangan yang i x boleh lupa...
thanks to Dr. Ismail Idris yang ajar i jugak
walaupun i dapat tut dalam subjek Genetik itu....

KISAH 4

LOAKASI: FAKULTI PERUBATAN VETERINAR, UPM

Erm..kisah paling sedih....
kisah yang memusnahkan impian i...
x pe la...biar la i je yang tau....
tapi insyaallah suatu hari nanti i akan bangkit semula....
kamu boleh sayang!!



p/s :
  • sungguh banyak kenangan i dengan cikgu...
  • di kesempatan ini i nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada Puan Hapizah, Cikgu Tajuddin, Cikgu Zamrah, Dr Ismail Idris, dan semua guru yang pernah mengajar i di SK Bandar Baru Serting, SMK Bandar Baru Serting, SMK Dato' Haji Talib Karim, dan juga Semua Pensyarah Di Universiti Putra Malaysia....

8 comments:

Husnibaby:My Emancipation said...

lurve the entry darling, lurve it...!

LaZYRDe said...

thanks babe!!

syazwani thaharuddin said...

ade ade je :)

Aidi-Safuan said...

hahaha...kenapa ade 4 kisah tapi yang boleh paham ade 3 jer. :P

LaZYRDe said...

haha....biarlah kisah ke empat tu menjadi rahsia.hehe...sebab kisah tu sedih sangat....isk3..sob3..

LaZYRDe said...

to syazwani : thanks for comment...jahatkan i masa kecik2 dulu...(mcm sekarang dah tua je kan)hahaha....

kk said...

eh, ape lah cerita sedih tu kan.takpe, semua org ade kenangan sendiri :)

LaZYRDe said...

kk : sedih yang sedih la...
yang telah menghancurkan impian i...hehik...x pe la...i anggap ini satu cabaran dan ujian buat i..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...