Followers

Monday, July 26, 2010

Nak Sup Ikan Merah!!







Salam readers..sihat tak hari ne..i busy sikit minggu ne.tu yang lama dah hapdet dan berblogwalking. weekends lepas i balik ke kampung halaman tercinta.

maklum la sejak pergi bercuti di Cameron tu i lama tak balik kampung.Yang penting sekali i tolong kakak i buat coklat.maklumla kan.banyak tempahan.so petang jumaat tu i pergi la ambek kaka i tu kat kelana jaya and terus je pergi ambek coklat dn mold kat seri kembangan, sebab coklat pun dah abis.so kami pon terus je singah kat putrajaya dulu untuk makan kat Taman Warisan Pertanian.makan sate uols.pastu kami terus je bergegas pulang ke kampung.Dalam puul 12 tengah malam baru sampai rumah.So esoknya bermula lah kerja membuat coklat.macam-macam jenis kami buat taw.penat sangat,sampai tengah malam baru siap.kebetulan pulak ayah i tak beapa nak sihat.dia mintak Sup ikan merah dengan air kelapa gading.erm..risau jugak sebab sebelum ne tak pernah pula dia mintak macam tu.jenuh juga la kami cari sup ikan merah tu kat serata kedai makan kat sekitar serting ne.tapi ta jmpa juga.last2 hari ahad tu kami pergi pasar beli ikan merah, pastu terus buat sup.hopefully ayah sihat lepas ne.air kelapa plak pergi kat rumah Tok Ba amek sebiji.hehe..at last dapat jugak i tunaikan impian ayah i tu kan.dah tu ari ahad malam i pun balik ke seremban sebab ari isnin dah start keje balik.huh..minggu yang memenatkan uols...uols kala berminat dengan hasil keje weols tu jangan segan2 nak tempah coklat i tu...hehik..ade hati nak promote kat sini kan...daa uols...

2 comments:

nosembilanbelas said...

alamak..sedapnya sup ikan merah...
dah lama tak buat dan beli...
nie nak kena gi pasar, beli ikan merah...
sedap oooo

LaZYRDe said...

hehe..cuba la...mesti best punye!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...