Followers

Wednesday, August 25, 2010

Siput Gergasi, Cup Cake dan Segala bagai!!



Salam Readers,apa khabar, minta maaf sebab lama dah tak hapdet, maklum la busy dengan kerjaya kan..hehe..apepun i nak cerita satu benda...oke, macam ne ceritanya, semalam i pergi ke satu tempat ala-ala perkampungan orang asli, pastu kan kalau nak masuk kampung tu kene la lalu satu terowong masa ne..so i pun lalu je la..best giler, terasa dapat pengalaman yang paling best, nak dipendekkan ceita i pun dah nak balik, masa nak balik tu kan dalam terowong tu jalan jem giler, so terpaksa jalan slow2..dah la gelap kan..apepun i teruskan perjalanan sehinggalah tetiba je i terjumpa.....


Wednesday, August 18, 2010

Alamak!!Macam mana nak balik beraya..tiket dah abis pulak!!




Salam readers, apa khabar...puasa tak hari ne...hehe..apepun i baru je dapat call daripada kawan i yang mengatakan tiket untuk dia pulang ke Terengganu  sudah abis...menangis lah dia tak dapat balik beraya..tapi i pasti setiap masalah mesti ade jalan penyelesaiannya kan..tetiba pulak terdetik di hati i ne, sangat bertuah dan bersyukur sebab sejak kecil tak pernah kehabisan tiket dan tak pernah kena beli tiket..Alhamdulillah sebab sejak kecil hingga sudah berkerjaya ne semua tempat-tempat yang i jejak semua dekat-dekat..contohnya macam semasa i di menara kuala lumpur gading, i kat Serdang je..so tak payah susah-payah nak booking tiket awal-awal...sebab naik komuter sampai seremban, pastu naik bas Transnasional tu sampai Bahau.Dari Bahau pulak naik bas LTS ataupun SKB yang sangat chantik itu..barulah sampai rumah...huh...tapi i tetap bersyukur...cerita pasal bas pulak.teringat dulu-dulu kala masa nak balik cuti raya, masa tu bawak beg besar sangat oke..ala2 bagasi balik dengan kakak i, tetapi faham-faham je la kalau bas lompat-lompat ne memang tak perlu beli tiket kan, jadi kalau dekat-dekat nak berbuka tu, petang pulak mesti ramai orang, jadik kakak i lepas naik bas, siap bayar tiket untuk i sekali, tapi i tak sempat naik sebab ade beg besar tu..sangat macam samarinda kan cerita i neh..hehe..apepun kakak i jerit kat driver bas tu i tertinggal kat bawah..so dengan berebut-rebut tu i dibenarkan naik.hehe..malu pun ade...tapi ade i kesah, janji sampai rumah..fikir balik kenangan dengan bas itu i rasa sedih, gembira, macam-macam perasaan, tapi alhamdulillah sekarang walaupun i tak naik bas, i tetap sayang kat bas..hahaha...i ingat lagi masa i student dulu, i teman kawan-kawan i pergi beli tiket nak balik raya, masa tu tak fikir sangat sebab i tak tahu perasaan balik beraya jauh-jauh kan..apepun kalau i ditemukan jodoh i nak cari yang dekat-dekat je la, senang sikit nak balik beraya kan....hehe...

ps: kesian kat adik i sebab dapat tiket bas tambahan, mintak2 semua berjalan lancar...

Tuesday, August 17, 2010

Kenapa lah Ngantuk sangat ni...



Salam Readers, i pun tak tahu kenapa i ne ngantuk sangat...erm..apepun setelah i tanya orang yang pakar bedah sisasat  dia cakap sebab penurunan kadar glukosa dalam darah i ne..so bila dah turun jadi ngantuklah gamaknya...apepun i harap jangan lah i termakan tertidur pulak kat opis ne...hehe...






Pengsan kejap...

Salam readers, selamat berpuasa ya...dah berapa hari dah uols berpuasa neh...hehik..apepun i nak cerita sikit...i hepi sangat sebab dapat balik kg minggu lepas dan berbuka bersama keluarga, kebetulan pulak semua adik beradik i balik untuk sama- sama berbuka di kampung...wah, i rasa betul-betul hepi sebab dapat berbuka bersama diorang,padahal sejam je pun kalau nak balik kg kan...hehe..apepun minggu lepas memang best...Nak dijadikan cerita hari ahad lepas i pun hantar adik i yang studi kat Perak tu ke Terminal One Seremban,lepas dah hantar singgah jap kat The Store dengan KM Plaza, hujan pulak kat sana, bila sampai rumah dalam kul 6 i pun tertidur sampai lupa yang i kene hujan tadi, last2 masa berbuka pening kepala,sakit2 badan macam nak pengsan...last2 lepas berbuka, dalam kul 9 i terus tido pas makan ubat, tak terdaya rasanya..Alhamdulillah esoknya masa bangun sahur, i dah sihat balik...hehik....

ps:mungkin i tak duduk menyewa kat seremban lagi dan i akan ulang alik dari seremban ke serting untuk pergi kerja..erm..mampukah i...

Thursday, August 12, 2010

Satu...

Salam Readers...Selamat menunaikan ibadah puasa ya..Diharap puasa anda hari ini diberkati...ye la..ade la kawan i cakap dulu2 kalau x makan x minum belum tentu puasa kita diberkati sedangkan banyak lagi anggota badan kita yang lain tak puasa..hehe..apepun i tetiba je rasa nak mengimbau semula kenangan 1 ramadhan dengan uols....

Wednesday, August 11, 2010

Syurgamu Ramadhan

Salam Ramadhan readers...i ne memang suka sangat cerita yang diarahkan oleh Shahrulezad...yang paling i suka citer Sindarela tuh...hehe..pastu Tari Tirana dan sebagainya...apepun nak bagitau uols Bermula 10 ogos. Setiap Selasa, Rabu dan Khamis. Slot samarinda, 10 malam TV3

Pengarah: Shahrulezad Mohameddin
Terbitan: Radiusone Sdn Bhd
Pelakon: Elly Suriati sebagai Datuk Paduka Halimaton, Eira Syazira sebagai Marlia, Ungku Ismail Aziz sebagai Yassin, Zarina Zainordin sebagai Aishah, Aripah Damanhuri sebagai Mak Jah, Shahar Yac’cob sebagai Budiey, Nurul Elfira Loy, Noryati Taib sebagai Datin Kesuma dan Azma Aizal Yusoof.


Nak Tau Sinopsis Cerita ne tak...

Tuesday, August 10, 2010

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN

Salam readers..i cuma nak ucapkan selamat berpuasa buat rakan2 blogger sekelian...Diharap dengan kedatangan bulan mulia ini, uols semua diberkati...Amin...

upin Pictures, Images and Photos

Friday, August 6, 2010

Bahagia giler i dibuatnye....

Salam...Sihat tak hari ne...hari ne entah apa lah kenanya dengan i ne..rasa bahagia jek..mesti uols ingat i dilamun cinta kan..hahaha...tidak sama sekali...sebenarnya apa yang buat i rasa bahagia sangat adalah kerana....
.
.
.
.
.
.
.

Tuesday, August 3, 2010

I PON ADE GF!!

Salam Reader..sihat tak...i nak cerita pasal awek i...Eh..Silap lak..i kan single...ceritanya macam ne, i memang meluat gile kat kawan i ne,ye la i rasa dia sorang jek yang ade GF dalam dunia neh...Ade ke patut........


Monday, August 2, 2010

Terpaksa Korek!!

Salam readers..perlu ke nak korek...best ke korek tuh...ape yang nak dikorek...kalau tak korek boeh tak...dah tak benda lain ke nak korek...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...