Followers

Wednesday, August 18, 2010

Alamak!!Macam mana nak balik beraya..tiket dah abis pulak!!




Salam readers, apa khabar...puasa tak hari ne...hehe..apepun i baru je dapat call daripada kawan i yang mengatakan tiket untuk dia pulang ke Terengganu  sudah abis...menangis lah dia tak dapat balik beraya..tapi i pasti setiap masalah mesti ade jalan penyelesaiannya kan..tetiba pulak terdetik di hati i ne, sangat bertuah dan bersyukur sebab sejak kecil tak pernah kehabisan tiket dan tak pernah kena beli tiket..Alhamdulillah sebab sejak kecil hingga sudah berkerjaya ne semua tempat-tempat yang i jejak semua dekat-dekat..contohnya macam semasa i di menara kuala lumpur gading, i kat Serdang je..so tak payah susah-payah nak booking tiket awal-awal...sebab naik komuter sampai seremban, pastu naik bas Transnasional tu sampai Bahau.Dari Bahau pulak naik bas LTS ataupun SKB yang sangat chantik itu..barulah sampai rumah...huh...tapi i tetap bersyukur...cerita pasal bas pulak.teringat dulu-dulu kala masa nak balik cuti raya, masa tu bawak beg besar sangat oke..ala2 bagasi balik dengan kakak i, tetapi faham-faham je la kalau bas lompat-lompat ne memang tak perlu beli tiket kan, jadi kalau dekat-dekat nak berbuka tu, petang pulak mesti ramai orang, jadik kakak i lepas naik bas, siap bayar tiket untuk i sekali, tapi i tak sempat naik sebab ade beg besar tu..sangat macam samarinda kan cerita i neh..hehe..apepun kakak i jerit kat driver bas tu i tertinggal kat bawah..so dengan berebut-rebut tu i dibenarkan naik.hehe..malu pun ade...tapi ade i kesah, janji sampai rumah..fikir balik kenangan dengan bas itu i rasa sedih, gembira, macam-macam perasaan, tapi alhamdulillah sekarang walaupun i tak naik bas, i tetap sayang kat bas..hahaha...i ingat lagi masa i student dulu, i teman kawan-kawan i pergi beli tiket nak balik raya, masa tu tak fikir sangat sebab i tak tahu perasaan balik beraya jauh-jauh kan..apepun kalau i ditemukan jodoh i nak cari yang dekat-dekat je la, senang sikit nak balik beraya kan....hehe...

ps: kesian kat adik i sebab dapat tiket bas tambahan, mintak2 semua berjalan lancar...

6 comments:

iszieylyanziy said...

sgt runsing memikirkannya :(
huaaa,,,,xde tiket,,,,

amira said...

hurm luckily ada friend yang ader transport,,hehehe

da[Y]un said...

smalam dengar kat radio tiket ktmb dr kL ke pantai timur da habis ditempah tuk 1-9hb sept.

sy punya tiket bas apa cite la ek,minta kwn belikan, harap2 ada la tiket. kalo naik flight terus dr KK-KL-KB mahal tu. adoii..susah jgk blaja jauh2 ni.:p

LaZYRDe said...

erm..x pe awak, mintak2 ade la cara nak balik kg kan...teruskan usaha oke!!hehe

Amyna said...

ermm.. cerita pasal tiket nie. terkenang kampung halaman cek di sana nun.Syukur Alhamdulillah tiket wilayah semua dapat walaupun pada awalnya sedikit goyahhh!!

Tomato Gurl's Life said...

tahun ni raya tak perlu beli tiket blk kmpg..yeay!!hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...