Followers

Tuesday, November 30, 2010

Buat seorang kakak tersayang.....


Salam readers, i cume nak tujukan entri ini khas untuk kakak i yang birthdaynye 1 Disember...hepi besday kakla....entahlah rasa tak best sangat kat hati ne...hehe...ye la orang dah nak kawin kan...mesti tak lena tidur kan..hehe...apepun saje je nak mengimbau kenangan lalu....

1)kakla ingat tak masa kita kecik2 kita pernah makan nasi je.pastu letak kicap, pastu kita bagi nasi kita sorang sikit....pastu tanye sedap tak nasi tu....hehe

2)ingat lagi tak pokok mangga yang ayah dah tebang, pastu masa tu kakla tolong tolak buaian yang emy naik, pastu emy terjatuh, pastu mak marah kakla kan...ingat tak...sori ek...

3)ingat tak satu hari tu emy nak tengok tv sangat, tv merah tu, kakla tolong bukak kan, tapi entah macam mana tah tv tu terjatuh dan rosak...pastu lepas balik ngaji mak belasah kakla..sori tau....

4)ingat tak masa kita tengah ambik serai kat rumah wak kecok, anak cik saliah ejek2 kita, pastu kita ejek dia balik...kejap tu cik saliah datang marah2 ckp kita kurangajar kan...

5)kakla ingat tak kita pernah duduk satu bilik dulu, emy selalu gaduh ngan kakna, tapi kakla kita jarang gaduh kan...

6)ingat tak kakla pernah ajar emy macam mana nak bercerita dalam pertandingan bercerita, masa tu emy dapat tajuk pak pandir....pastu emy dapat no 1 kan...

7)kakla ingat tak kita dapat masuk ipta tahun yang sama, pastu kakla tolong hantar emy kat upm..terima kasih tau.....

8)kakla ingat tak sebab takut dengan senior kat kolej, emy hantar kakla sampai shah alam pastu balik semula ke serdang naik komuter padahal tiket emy sampai serdang je kan....kelaka kan....

9) kakla ingat tak masa tu bulan puasa, kita kat terminal one, nak balik kg, tapi emy tertinggal sebab tak sempat nak naik bas tu, tapi kakla suruh orang tu berenti dan emy dapat naik kan...hehe

10)kakla ingat tak masa emy stress sangat nak berenti belaja, nangis2 depan kakla sebab x nak teruskan(tapi kakla yang tolong emy semua tu)thanks tau....

11)kakla ingat tak masa seminggu emy kerja kereta kancil rosak pastu kene repair sampai kene beribu riban, pastu kakla bagi emy pinjam duit....hehe..thanks...

12)kakla ingat tak kita pernah nangis same2 masa kakla tunang tu....

13)dan masa kakla tunang tu, kita pernah gaduh jugak sampai tak bercakap agak lama....

emy akan ingat semua tu..lepas ni kakla dah nak kawin...mesti kita dah serapat dulu lagi kan....tak dapat nak ngadu2 lagi mcm dulu kan..tapi x pe...emy tetap sayang kakla walaupun kakla dah kawin...apepun tahniah sebab dah nak kawin....jangan sedih2 tau....


Tuesday, November 23, 2010

Mari kita ke Ladang....

Salam readers, nak tau tak kenapa tajuk entri i hari ne mcm pelik je kan...hehe...apepun jap lagi i cerita oke...minggu lepas kan i cuti selama 5 hari...haha...ape lagi sibuk dengan persiapan perkahwinan kakak i la...so kitaorang pergi melaka, sebelum tu hantar adik ke terminal 1 seremban pastu tershopping pulak kat parkson..haha...i nak beli beg tu tapi mendapat tentangan hebat..so terus sentap x nak beli ape2...hehik...pastu terus g melaka...dah tu esoknye pergi ke johor, untuk menjemput sedara mara...pastu singgah kat rumah pak uda,(tapi adam cakap Pak Muda)...hahaha....dah tu sempat pulak kitaorang belaja buat bakul kertas kan...haha...seronok sangat buat dia...walaupun buruk kan..ade orang tu kan dia dah buat, tapi x la secantik mane, pastu bila dah siap dengan bangganya dia menyanyikan lagu mari kita ke ladang....hahaha...lawak oke...balik tu kami singgah di tangkak dan terus balik ke melaka semula..sebelum tu makan mee bandung dulu kat muar..hehe....


 ne la bakul yang diorang buat....

 ne pulak cikgu yang ajar kami....

ne adam yang suke sangat makan...

 
abis adam makan kek tu...hahaha

 sebelum kami balik singgah dulu kat muar...

ne adalah bakul ciptaan i sendiri...cantik kan...hahaha

Tuesday, November 16, 2010

Hanjeng punya M***S!!

Salam readers, mood i tengah tak oke ni...i sangat hangin satu badan..mane taknya...bulan 6 ri tu i ade beli berukben...dealer tu cakap lepas i daftar ni terus boleh on9..yang i ne pun bodoh kan terus beli..tengok2 x boleh on9 pon kan...dah 3 hari still x boleh jugak...so i nekad untuk pulangkan sebab i akan dpt semula RM150....ok i pun pulangkan la kat Centre dia kat Mahkota Parade...dia cakap ok lagi sebulan kita akan bagi cek kat alamat u...oke i pun gembira la kan...pastu i tunggu2..tapi x de jugak...so i pon call la...dia cakap dealer tu tak daftar nama i..ade i kesah semua tu..i cume nak duit i balik je...dia cakap dia nak bukak kes....i pun kata ok...dah bulan 8 ni..still x de ape2 lagi...i call la dia cakap nak bukak kes lagi...hanjeng oke..ko ingat dengan ko bukak kes dapat setel ke....kes aku yg first tu ko campak mana...pastu tadi i call lagi i mengamuk2 i cakap u nak bukak sampai 100 kes ke baru i dapat duit tu....bukak kes je...tapi x setel2....hanjeng tak....bukan 150 K pun kan..RM150 je bengong!!!!!!!!!!!!!!!!i tak boleh tahan lagi mcm ne...samapi bila i nak tunggu lagi....huh...sakit ati ne....

Monday, November 15, 2010

Eh i tak minum arak la!!




Salam readers, i nak buat pengumuman yang i tak pernah minum arak, so tak payah susah2 nak hantar msg promosi kat i oke...buang kredit uols je...kepada no ne 0104284424 dengan 0105349696, sila berhenti berbuat demikian....kekdahnya uols nak bagi msg cam tu....bukan sekali dua kan...setiap minggu...i rasa kan orang yang pakai no i yg sebelum ni minum arak kot...huh....tak suka tau....



Alhamdulillah....

Salam readers, lama dah x hapdet, bukan ape bz sikit dgn kerja kan...weekend lepas kan i dgn mama i pergi ke melaka untuk melawat makcik i aka kak busu( yg mcm dlm citer Hagemaru tu...)hahaha....dia ade batu karang, so dia buat operation hari jumaat..Alhamdulillah semuanya berjalan lancar...hehe..so kami pun melawat kak busu kat Hospital Pantai...kesian gak kat kak busu, dia sakit..sedih tengok...apepun kak busu dah selamat...yeay!!...


ne la kak busu.....

ne pulak i dengan mama i...comel kan...hahaha

Tuesday, November 9, 2010

Mood:Bahagia

Salam readers, i rasa hepi je minggu ne...ntah la...i suka dan bahagia je...hahaha...

Friday, November 5, 2010

HEPI DIWALI....


Salam readers, ape khabar..sihat kan...hehe...oke berbalik kepada tajuk entri oke...i ade kenangan untuk dikongsi bersama uols...


1)Masa tu usia i 6 tahun kot...i demam dan i bersama mak dan kakak i pergi ke klinik kesihatan Bahau untuk mengambil ubat, masa tu tunggu giliran, tunggu punya tunggu nama i pon dipanggil, dengan rasa yakin i pon pergi masuk, tetapi rupenya bukan nama i dipanggil, tapi nama LETCHUMI...haha...i pon berani pulak kan nak masuk sensorang padahal baru 6 tahun kan...sangat kelaka oke...samapi sekarang kakak2 i akan ketawa bila cerita pasal tu....

2)Masa i di Universiti Putra Malaysia 2 kali i menari untuk tarian india, pertama masa Malam Seri Perdana, dan kedua masa Malam Kebudayaan dan Kesenian Putra...uols nak tau dah la menari tak pakai baju...sangat malu oke..i yang x pandai menari ne berlatih seminggu je untuk mahirkan...alhamdulillah...berjaya....sangat pengalaman sebab kan semua yang tengok tu kaum india...haha....tapi sangat best....walaupun i tak berbaju...nasib tak kene banned sebab bukak baju kan...hahaha....

ne masa rhearsal jek...teka i mane....haha



Masa ne i dengan MC majlis....



3)Ne masa dah keje, i bergaduh dengan sorang india ne, huh, padahal x de benda pon, tapi sebab dia i kene pindah ke seremban, sangat sedih...tapi x pe la...itu buat i lebih kuat kot....apepun i ingin mengucapkan selamat hari deepavali buat yang menyambutnya....

Thursday, November 4, 2010

Kek Coklat...

Salam readers, semoga sihat selalu ye...pada hari ini i nak ajar uols buat kek coklat...oke, bahan-bahannya...eh silap lak...i sebenarnye nak cakap malam tadi i buat kek coklat, sesaje je nak isi masa lapang...haha...apepun alhamdulillah jadik walaupun tak cantik kan...hehe...tetiba kan teringin nak makan kek coklat...hehe...


sebelum bermula, kita akan posing dulu oke...


 oke uols, bahan-bahannya....

dan...jeng2..inilah hasilnya...sedap taw!!hahaha

Tuesday, November 2, 2010

NAKED............

Salam readers, uols rasa2 ape??eh rupenye i silap taip tajuk entri la...adoi!!buat malu je kan....haha...sebenarnye uols, tajuk entri i hari ne adalah nekad....nekad ape uols nak tahu tak..oke ceritanya i nak buat satu benda yang akan mengubah hidup i nanti, tapi i tak pasti lagi benda tu akan jadi ke tak...i nak cakap kat sini, tapi kang tak jadi i je yang malu kan...ape2 pun ia melibatkan masa depan i. i nekad....yang penting benda yang i nak buat benda baik....tapi i kene sediakan diri i dari segi mental dan fizikal...eh macam nak pergi berperang pulak kan...hahaha..apepun i harap uols doakan i berjaya nanti eh...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...