Followers

Tuesday, November 30, 2010

Buat seorang kakak tersayang.....


Salam readers, i cume nak tujukan entri ini khas untuk kakak i yang birthdaynye 1 Disember...hepi besday kakla....entahlah rasa tak best sangat kat hati ne...hehe...ye la orang dah nak kawin kan...mesti tak lena tidur kan..hehe...apepun saje je nak mengimbau kenangan lalu....

1)kakla ingat tak masa kita kecik2 kita pernah makan nasi je.pastu letak kicap, pastu kita bagi nasi kita sorang sikit....pastu tanye sedap tak nasi tu....hehe

2)ingat lagi tak pokok mangga yang ayah dah tebang, pastu masa tu kakla tolong tolak buaian yang emy naik, pastu emy terjatuh, pastu mak marah kakla kan...ingat tak...sori ek...

3)ingat tak satu hari tu emy nak tengok tv sangat, tv merah tu, kakla tolong bukak kan, tapi entah macam mana tah tv tu terjatuh dan rosak...pastu lepas balik ngaji mak belasah kakla..sori tau....

4)ingat tak masa kita tengah ambik serai kat rumah wak kecok, anak cik saliah ejek2 kita, pastu kita ejek dia balik...kejap tu cik saliah datang marah2 ckp kita kurangajar kan...

5)kakla ingat tak kita pernah duduk satu bilik dulu, emy selalu gaduh ngan kakna, tapi kakla kita jarang gaduh kan...

6)ingat tak kakla pernah ajar emy macam mana nak bercerita dalam pertandingan bercerita, masa tu emy dapat tajuk pak pandir....pastu emy dapat no 1 kan...

7)kakla ingat tak kita dapat masuk ipta tahun yang sama, pastu kakla tolong hantar emy kat upm..terima kasih tau.....

8)kakla ingat tak sebab takut dengan senior kat kolej, emy hantar kakla sampai shah alam pastu balik semula ke serdang naik komuter padahal tiket emy sampai serdang je kan....kelaka kan....

9) kakla ingat tak masa tu bulan puasa, kita kat terminal one, nak balik kg, tapi emy tertinggal sebab tak sempat nak naik bas tu, tapi kakla suruh orang tu berenti dan emy dapat naik kan...hehe

10)kakla ingat tak masa emy stress sangat nak berenti belaja, nangis2 depan kakla sebab x nak teruskan(tapi kakla yang tolong emy semua tu)thanks tau....

11)kakla ingat tak masa seminggu emy kerja kereta kancil rosak pastu kene repair sampai kene beribu riban, pastu kakla bagi emy pinjam duit....hehe..thanks...

12)kakla ingat tak kita pernah nangis same2 masa kakla tunang tu....

13)dan masa kakla tunang tu, kita pernah gaduh jugak sampai tak bercakap agak lama....

emy akan ingat semua tu..lepas ni kakla dah nak kawin...mesti kita dah serapat dulu lagi kan....tak dapat nak ngadu2 lagi mcm dulu kan..tapi x pe...emy tetap sayang kakla walaupun kakla dah kawin...apepun tahniah sebab dah nak kawin....jangan sedih2 tau....


2 comments:

MAR said...

sedeynyer...dah sebesen air mate...baru ingat tak mo nanges ri neh...huk3...sorb...neway thnks my dearest bro...luv u so muchhh...mmmuuuaaahhh

MOH KEMBARA said...

salam, tersentuh bace nih. Tapi walaupun kakak kawin nanti pasai pe hubungan nak berubah...maintain jer lah. Air dicincang takkan putus. Hepi birthday buat kakak mu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...