Followers

Wednesday, July 27, 2011

Baik...



Salam readers, apa khabar??baik tak hari ni..sori sebab lama tak hapdet..kepada SILENT READERS tu..sihat tak..i tahu yang uols baca blog i diam-diam kan..ingat i tak boleh tahu ke..haha...tak pe.kepada DIA thanks kerana baca blog i diam2..haha...apepun i nak bagitahu pasal BAIK kali ni...entah lah dah berapa kali i fikir untuk post kat blog ni..tapi tak post2 jugak..tapi hari ni i nak post...erm..baik...dulu i ada kawan baik, sekarang pun kawan baik...tapi baik di luar je kot..untuk cari kawan yang sama2 menangis i rasa cukup susah...baik maksud i di sini kita sama2 pergi kelas, sama-sama kene marah, sama2 kantoi..hehe..apepun i cukup bertuah kerana ada kawan-kawan baik seperti itu..tapi baik je tak cukup kot..bagi i untuk cari kawan yang betul2 sejati memang susah...situasi ni pun sama jugak bila i dah berkerjaya..lagi2 pulak bila kita ni lebih sikit mula lah ada yang tak puas hati..i pun tak tahu nak cakap macam mana...i ni jenis yang suka memendam..tak suka cakap depan2..tapi mungkin sebab cara i tu i rasa dipijak je..kadang2 i fikir i sanggup je berkorban untuk diorang, tapi..diorang macam tak menghargai pun..i bukannya mintak untuk disanjung, cukup la ucapan terima kasih or what so ever kan..tapi tak pe lah mungkin diorang tak nampak tu..mungkin cara i membuatkan mereka senang nak pijak i..tapi tak bermakna i tiada perasaan..jangan lah ingat kita ni bagus sangat sehingga semua cacat cela orang je yang kita nampak.yang pasti kita mesti juga ada kelemahan jugak bukan. kita bukan selalunya di atas.i memang dah terguris perasaan ni..lepas ni i akan cuba untuk membuat hal sendiri tanpa memikirkan perasaan orang lain.selalu sangat jaga hati dan perasaan orang, tapi perasaan i ni siapa nak jaga kan..haha...apepun kepada kamu dan kamu, tolonglah jaga hati dan perasaan orang.jangan ingat kamu seorang je bagus, i pun bagus jugak la..haha..

Wednesday, July 20, 2011

Durio Zibethinus

Salam readers, sori bz sikit lately sebab banyak urusan nak dibuat..hehe...apepun i nak cerita pasal durio zibethinus..uols tau tak ape benda ni??kalau uols tak tahu uols pergi cari kamus untuk tau maknanye..haha...actually durio zibethinus adalah nama saintifik untuk buah durian....sebelum ni i tak makan durian sebab i tak tahan bau dia..tapi lately i dah boleh terima dah..so i pun makan je la..haha


Antara khasiat buah durian ialah:


  • Mengandungi asid amino dan vitamin B, C dan E dan ia tinggi kandungan anti-oksidan. 
  • Anti-oksidan membantu memperlahankan kemusnahan sel-sel kesan dari radikal bebas seperti pencemaran udara dan asap rokok. Dengan cara ini, ia mengurangkan proses penuaan membuatkan kita awet muda.so kalau makan durian boleh la kekal cantik kan...hehe 
  • Ia juga baik dimakan ketika demam.jangan la makan tak ingat dunia pulak eh korang ni..
  • Durian sedap dan berkhasiat dimakan sebaik buahnya gugur sehingga 4 hari. kalau dah seminggu tu khasiat pun dah hilang kot
  • Durian juga sesuai dimasak kuah dengan gula melaka dan daun pandan. 
  • Ia juga dijadikan tempoyak sebagai pes.
  • Akhir sekali makan lah buah-buahan tempatan kita..



p/s : kelmarin i beli durian, rm2.50 sekilo, tapi i suruh la orang tu bukak sebab nak tengok elok ke tak, pastu dia boleh campur yang tak elok..i pun hangin la kan cakap x nak buah tu, pastu dia bengang dia suruh i bukak sendiri.penghabisannya i terus je blah...jangan nak berlagak sangat oke...



Friday, July 1, 2011

Kalau Sayang tak Perlu Marah...

Salam readers, hari baru lah sempat nak update..hehe..biasa lah minggu ni agak bz ye..


so dikesempatan ini i nak cakap pasal sayang dan cinta..i ada la kenal dengan seseorang ni..baru je lagi..tapi masalahnya i rasa macam tiada apa2 antara kami...haha..boleh tak cakap macam tu??..apepun bagi i sayang tu sangat biasa, sebab i kawan parents i, i sayang adik beradik i, i sayang kawan2 i..kalau cinta tu lain kot..so kesimpulannya i sayangkan dia, tapi tak cintakan dia...ok...apepun i tak boleh lah.tak tahu sampai bila kami harus  macam ni je..kami kawan je kot..tapi dia pulak anggap bukan sekadar kawan..umur dah meningkat..kawin nye tidak...hahaha
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...