Followers

Thursday, October 13, 2011

Buat Panas hati je...



Salam readers, sori lambat update..bz sikit dengan kerja, kelas, assignment dan macam-macam lagi...rasa dah tertahan rasanya..hehe..apepun i nak cerita sikap pemandu di Malaysia ni..bukan kat malaysia lah..i bagi contoh kat kawasan tempat kediaman i ni je..yang bawak laju macam pelesit tu ramai la jugak..tapi ade yang bawak macam kura-kura tu..memang bakar darah betul..yes, memanglah i mengaku kawasan i  ni kawasan luar bandar, tapi kalau dah bawak 40km/j ape cerita kan..abis yang i ni nak pergi keje takkan nak keluar rumah pukul 5 pagi kot..paling i sentap bila kita sesedap tengah bawak.tetiba ade kereta kuar simpang..memang kurang ajar..tak nampak agaknya kita ni tengah laju kan..so terpaksa la berhenti sebab nak bagi dia masuk simpang tu...macam lah kalau dia masuk tu dia laju..memang x de akal taw..kang eksiden kita jugak yang salah..padahal nak pergi depan tu je..ape salahnya tunggu sekejap...inilah segelintir masalah pemandu kat Negeri Sembilan ni...memang bakar darah..laluan paling tak best sekali dari Kuala Pilah nak ke Seremban.Kalau x de kesabaran dalam hati ni tak tahu lah nak cakap..kalau nak diikutkan hati remaja ni mahu je berhenti pastu lempang sorang2 orang yang buat macam tu..haha...sabar je la..tak dapek den nak nolong..hihi..ok la readers, kang uols menyampah pulak baca entri i yang panjang lebar tu..sebelum i membebel lagi baik i stop..hehe..bye uols..salam sayang..

p/s:Sejak Jalan bukit putus tu dah baru, macam2 eksdien berlaku..bahaya la jalan tu..i pun pernah eksiden kat situ..so sape2 yang lalu jalan tu berhati2 lah..

3 comments:

misza said...

memandu ni memang perlukan tahap kesabaran yang tinggi. ramai pemandu yang fikir orang lain tau dia nak kemana&buat apa. suka² je masuk simpang tak bagi signal, kuar simpang x berenti dulu, mcm² la. remaja lak bawak motor suka smbil sms. mana tak mcm siput. hi³

Amy Mraz said...

taw x pe cik misza..i pun pening gak kengkadang..hehe

khairul said...

jln raya malaysia dh jadi sg berdarah dah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...