Followers

Friday, December 30, 2011

Sekitar 2011




Salam readers, 2011 hampir melabuhkan tirainya...ingat lagi tak post i yg dulu pasal 2010??kalau tak ingat ni dia..


"salam readers, esok dah masuk tahun 2011 kan...apepun hari ni cuti...suka3...hehe...sepanjang tahun 2010 ni sebenarnya bagi i, adalah tahun yang cukup pahit untuk i...tapi ade juga manisnya..apepun biar i ceritakan serba sedikit rentetan kenangan di tahun 2010..."

- bulan 3 ditukarkan tempat kerja atas alasan yang tidak munasabah langsung...
- susah payah mencari rumah sewa di seremban
- sakit hati dengan jiran sebelah sebab selalu nak lebih2 parking
- jadi sebahagian orang penting SUKMA di Melaka
- di tuduh dengan satu kenyataan yang tidak dapat dilupakan
- ditukarkan sekali lagi ke jelebu atas alasan yang tidak munasabah bulan 9
- mempunyai staf yang bermasalah yang macam bagus...
- kakak berkahwin
- tak payah menyewa lagi kat seremban..
- beli motor baru untuk memudahkan ke tempat kerja
- akhirnya dapat juga menjelajah semua negeri di semenanjung...
- berjaya turunkan berat badan sebanyak 10 kg...
masa gemuk.....

kurus sikit kan...haha

 dan sekarang macam ni!!

oke..itulah sebahagian kenangan tahun 2010..sungguh sakit sebenarnya, tapi hidup ini perlu diteruskan..i cuba untuk jadi yang terbaik..untuk jadi kuat...dan tahun 2011 kalau boleh i dah tak nak bergantung pada orang lain.insyaallah i akan cuba buat yang terbaik. doakan i eh...i betul2 rasa sakit tahun ni ni....tahun 2011 banyak benda i perlu buat untuk jadi yang terbaik...insyallah....


baiklah..yang atas tu untuk 2010 kan..yang ni pulak untuk 2011

BERJAYA...


  • berat badan turun menjadi 68 kg berbanding tahun sebelumnya..maksudnya daripada 85kg jadi 68..wah sangat memberangsangkan..17 kg hilang...
  • mula berjogging di taman rekreasi..haha..tak sangka akan buat benda ni..
  • membeli motor LC baru untuk memudahkan ke tempat kerja..
  • laptop dah tak de sebab jual kat my Sis
  • My sis masuk UITM- asasi Law katanya..
  • yang bestnya My sis pregnant..2 orang la tu
  • i dapat 2 orang anak buah dalam tahun ni.
  • i start sambung belajar balik...Mass Comm kot..haha
  • mencintai dan dicintai...haha..eh masuk jugak ke
  • Pc lak buat hal...tengah repair la ni...
  • hutang keliling pinggang..tak bayar2 lagi..haha..akan settlekan bulan 1 tahun 2012 ok..
  • kerjaya semakin baik..alhamdulillah..
  • dapat jugak bercuti kat Langkawi bersama BFF..best giler kot..
  • dapat naik Flight pertama kali walaupun dalam negara je kan..
  • dapat renovate bilik jadi cantik.part ni paling best sekali sebab akhirnya dapat jugak bilik idaman!!
  • berjaya tempah baju dan seluar jugak..kot sekali..tahun depan pun nak wat lagi la.

GAGAL...

  • Suka ponteng solat especially subuh..ala..akan improve next year
  • suka membazir..bila shopping je mesti nak beli baju ke seluar ke
  • tak berjaya kurangkan berat badan sampai 60kg..
  • suka sangat beli contact lense padahal bukan pakai sangat pun..
  • suka beli spec sampai 3 sekali setahun..haha...
  • suka sangat tak kemas almari baju..baju bersepah2...
  • mengaji tiap2 hari pun tak sempat, tapi tgk tv sempat je pulak kan..
  • lagu stacy- kisah dongeng tak dapat masuk Final AJL..:(
  • suka sangat menggedik beli hp baru padahal hp lama masih elok lagi...

so AZAM baru i adalah

  • beli hp BB dan juga iPhone
  • bayar hutang orang secepat mungkin
  • nak simpan RM1200 setahun
  • pergi kerja naik motor je, tak mahu naik kereta walaupun hujan lebat!!haha
  • simpan duit syiling sampai 10 tabung..hehe
  • nak kulit muka jadi putih dan licin
  • berjimat sikit, jangan nak membazir
  • nak pergi umrah bersama mama
  • solat lima waktu penuh!!
  • belanja mama makan kat hotel 5 bintang..
  • belikan hadiah kat semua adik beradik..
  • nak pasang aircond kat bilik..
  • nak cat rumah jadi cantik...
  • nak dapat dean list katanya..haha

ok lah korang..tu antara apa yang i dapat dan apa yang i gagal buat..i harap untuk 2012 i berjaya untuk buat semua azam2 i tu..doakan i k..bye...sayonara 2011...say hi to 2012...:)

Tuesday, December 20, 2011

Sayang, i love u..

Salam readers, i ni bukan lah hantu gajet..maksudnya bila ade gajet terbaru kat pasaran sibuklah nak jugak..mungkin disebabkan faktor kewangan kot i jadi macam tu..tipu lah kalau cakap i ni x mahu kan gajet sedemikian rupa kan..hehe..untuk makluman, dah macam surat rasmi pulak entri aku ni haa..,hahaha..kali pertama aku ade gajet ialah 



ni masa tahun 2002..katanya..beli dengan harga RM400 tau..masa tu bangga lah sebab kawan-kawan lain tak de lagi..masa tu boleh compose ringtone sendiri lagi..jangan jeles..bila ada lagu baru je mula lah melilau cari code dia tu...dah tu pergi lah menekan-nekan kan..contohnya 4#2 1#1..hahaha..tapi itu yang terbaik masa tu..baling anjing pun masih elok lagi...tapi masa tu topup dia mahal..RM50..memang tak lah kan nak topup banyak kali...


lepas tu korang advance sikit katanya..Nokia 3200 katanya...masa tu baru masuk UPM katanya..ok lah tu kan..masa ni ringtone dia ala2 poliponik gitu kan..bukan hidroponik uols...pastu dah start bosan katanya..
dah pandai dah g The Mines g beli hp sendiri...iaitu 


C390 katanya..yang penting x de kamera oke..tapi ringtone bertambah baik lah..true tones katanya...tapi yang tak bestnya hp ni hilang masa g lawatan sambil belajar kat Penang..bulan puasa lagi...pastu i pun beli hp 

C261 katanya..yang ni ada kamera ok..tapi VGA kot..kalau pencahayaan terang ok lah jugak kan..ni tidak..kalau kau dalam gelap jawabnya kau kena bukak lampu, tak pun kau kene suluh kat kamera tu..pastu i beli kamera pulak iaitu..

camera grand vision katanya..sanggup naik bas semata-mata nak beli kamera ni..5 in 1 katanya..rupanya haram jadah kamera ni..dah lah tak terang, sangat buruk..bateri 2A katanya..

pastu i beli ipod taw..ala2 i je yang ade masa tu..banggalah sekejap..yang penting penuh lah dengan lagu2 yang ada..lagu lama lagu baru..sibuklah g library bukan nak study, tapi sibuk download lagu2 yang ade kat  malaysia..haha

dan jugak sebuah handycam yang lepas pakai 3 tahun dah rosak..





lepas tu sambung Degree lak...dah tu masa dapat biasiswa tu terus beli nih..haha...
Sony W200 lak..masa ni kamera ade, mp3 ade, semua ada..canggih la jugak kan...siap walkman lagi tuh...pastu lepas dapat biasiswa JPA terus melangkah ke hadapan gitu kan...masa tu laptop pun dah ada... 


laptop twinhead lagi tu...haha..


canggih la jugak masa tu..masa ni tahun 2008 macam tu...tapi setahun je pakai dah rosak..penat je beli..ori pulak tu..dah la RM1000..huh...menyesal beli..dek menyesal tu terus beli hp yang ni pulak...lepas tu i kerja i terus beli hp ni pulak....


CSL Blueberry katanya...ala2 BB gitu kan..alhamdulillah sejak 2009 sampai tahun ni ok jek..tapi dah rosak dah baru2 ni...choi kan...

pastu gedik pulak beli 
yang ni pun sekejap je hayat dia..haha..

bila dah stabil sikit mulalah nak beli yang canggih lagi kan..masa tu tahun 2010 katanya...terus beli 
SAMSUNG OMNIA 2

haa...masa ni memang suka sangat hp ni..kira latest la di pasaran..memang best kamera paling i suka...cantik je amek gambar...setahun je pakai keluar pulak android..sakit hati betullah...dek kecewa i pun bagi kat adik i hp ni dan terus beli hp....lagi satu i beli laptop baru jugak iaitu...

dan juga kamera..



yang ni paling mampu i beli..haha...android yang penting oke..malas dah nak fikir nak beli yang latest lagi..pakai kejap je ade je yang baru..memang tersentap...murah2 pun murah kan...semua ade la..cuma kamera je x best...dan yang paling latest menatang ni..mahal tau i beli nih..




Kesimpulannya, banyak giler kot duit dihabiskan untuk membeli gajet2 tersebut..kau mampu..haha..lepas ni teringin nak beli Iphone dengan Blackberry..tapi ramai je yang tak setuju..kata mereka i ni tak pandai jaga barang..apepun i pun sebenarnya malas nak beli gajet2 lagi.niat di hati tu memang nak beli..tapi i ni bukan ade orang sponsor kan..so bersyukur je lah dengan apa yang ada.kalau boleh tak payah nak tunjuk-tunjuk sangat lah yang i ni kaya, padahal tidak kan..hehe...mak kata bersyukur dengan apa yang ada.beli tu ikut kemampuan.beli tu sebab kehendak ke keperluan..harap-harap i dengar lah nasihat mak i tu kan..Daripada banyak-banyak gajet yang i pernah beli setakat ni cuma ade satu je yang hilang disebabkan cuai..Alhamdulillah...hehe..

Perkahwinan gay Melayu di Dublin - Pelajar Perubatan Tajaan Petronas

Salam readers, i rasa dah banyak entri pasal cerita ni kan.. i bukan apa, i tak tahulah kenapa orang lain sibuk nak tanya i pasal hal ni..i bukan pun ada kaitan dengan dia pun..benci lah korang ni..kalau nak tahu pasal dia tengok je lah berita, tak pun baca paper kan..tak payah nak susah2 tanya i..rimas..bukan i pun yang kahwin..btw i tahu la serba sedikit, tapi tak perlu tanya i macam lah i ni terlibat..rimas tau..huhu..bye lah korang...

Wednesday, December 14, 2011

Ombak Rindu...





Salam Readers, Apa khabar hari ni..sebenarnya i nak cerita pasal filem ombak rindu yang hangat diperkatakan sekarang ni..tapi i tak tengok lagi.bukan niat nak memboikot ke ape..tapi tak sempat katanya..tu la dia, nak tengok, kerja pulak.nak pergi weekend malas pulak sebab Seremban tu jauh sangat lah!!hehe..Apepun i akan tengok jugak nanti...dah la i minat gila kat Aaron Aziz tu kan...hehe...apepun i suka sangat lagu yang Hafiz dengan Adira tu nyanyi..touching giler kot..setiap hari mesti nak dengar.dengar-dengarnya 4 hari tayangan 4 juta..wah..kaya giler kot.kalau i lah dapat 4 juta tu ape lagi shopping je la kejenya kan..haha..400 pun susah nak dapat, inikan 4 juta katanya...haha..apepun i nak uols hayati lirik lagu ni..sangat kene dengan jiwa i taw..bye korang..
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Monday, December 12, 2011

Periksa kau punya dulu la...




Hai readers..i nak cerita sikit pasal periksa2 ni..yg penting bukan exam ok..hehe..ni pasal periksa atau lebih dikenali sebagai audit..menyampah betul kan bila kesalahan tu diletakkan di bahu kita sedangkan kita tak pernah wujud pun masa zaman tu berlaku..tapi apa yang berlaku i yang telah ditegur oleh pihak audit uols..menyampah sangat2 bila i yang kene jawab semua teguran tu.kalau sikit2 tak pe..ni banyak giler..dah tu orang yang bertanggungjawab boleh pulak menghilangkan diri.Choi!!benci sangat..tapi apakan daya terpaksa je lah buat semua tu.i doakan orang yang buat tu mati katak je..kuangaja betul.menyusahkan hidup aku jek..ok..Bai!!

Thursday, December 8, 2011

saya suka hisap...

Salam Readers, ye memang i tak nafikan i suka hisap..hisap choki2 taw..tapi yang paling i sentap semalam ade orang tu bagi choki2 sebundle taw..haha...i tanye dia kenapa bagi sebundle, dia ckp i suka hisap dan gigit choki2 tu sampai hancur plastik choki2 tu..sentap kan..so dia cakap dia pun bagi la banyak2..haha..so sweet kan..apepun i nak berterima kasih kat orang tu sebab dia bagi choki2 tu..hehe...thanks awak...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...