Followers

Tuesday, December 20, 2011

Sayang, i love u..

Salam readers, i ni bukan lah hantu gajet..maksudnya bila ade gajet terbaru kat pasaran sibuklah nak jugak..mungkin disebabkan faktor kewangan kot i jadi macam tu..tipu lah kalau cakap i ni x mahu kan gajet sedemikian rupa kan..hehe..untuk makluman, dah macam surat rasmi pulak entri aku ni haa..,hahaha..kali pertama aku ade gajet ialah 



ni masa tahun 2002..katanya..beli dengan harga RM400 tau..masa tu bangga lah sebab kawan-kawan lain tak de lagi..masa tu boleh compose ringtone sendiri lagi..jangan jeles..bila ada lagu baru je mula lah melilau cari code dia tu...dah tu pergi lah menekan-nekan kan..contohnya 4#2 1#1..hahaha..tapi itu yang terbaik masa tu..baling anjing pun masih elok lagi...tapi masa tu topup dia mahal..RM50..memang tak lah kan nak topup banyak kali...


lepas tu korang advance sikit katanya..Nokia 3200 katanya...masa tu baru masuk UPM katanya..ok lah tu kan..masa ni ringtone dia ala2 poliponik gitu kan..bukan hidroponik uols...pastu dah start bosan katanya..
dah pandai dah g The Mines g beli hp sendiri...iaitu 


C390 katanya..yang penting x de kamera oke..tapi ringtone bertambah baik lah..true tones katanya...tapi yang tak bestnya hp ni hilang masa g lawatan sambil belajar kat Penang..bulan puasa lagi...pastu i pun beli hp 

C261 katanya..yang ni ada kamera ok..tapi VGA kot..kalau pencahayaan terang ok lah jugak kan..ni tidak..kalau kau dalam gelap jawabnya kau kena bukak lampu, tak pun kau kene suluh kat kamera tu..pastu i beli kamera pulak iaitu..

camera grand vision katanya..sanggup naik bas semata-mata nak beli kamera ni..5 in 1 katanya..rupanya haram jadah kamera ni..dah lah tak terang, sangat buruk..bateri 2A katanya..

pastu i beli ipod taw..ala2 i je yang ade masa tu..banggalah sekejap..yang penting penuh lah dengan lagu2 yang ada..lagu lama lagu baru..sibuklah g library bukan nak study, tapi sibuk download lagu2 yang ade kat  malaysia..haha

dan jugak sebuah handycam yang lepas pakai 3 tahun dah rosak..





lepas tu sambung Degree lak...dah tu masa dapat biasiswa tu terus beli nih..haha...
Sony W200 lak..masa ni kamera ade, mp3 ade, semua ada..canggih la jugak kan...siap walkman lagi tuh...pastu lepas dapat biasiswa JPA terus melangkah ke hadapan gitu kan...masa tu laptop pun dah ada... 


laptop twinhead lagi tu...haha..


canggih la jugak masa tu..masa ni tahun 2008 macam tu...tapi setahun je pakai dah rosak..penat je beli..ori pulak tu..dah la RM1000..huh...menyesal beli..dek menyesal tu terus beli hp yang ni pulak...lepas tu i kerja i terus beli hp ni pulak....


CSL Blueberry katanya...ala2 BB gitu kan..alhamdulillah sejak 2009 sampai tahun ni ok jek..tapi dah rosak dah baru2 ni...choi kan...

pastu gedik pulak beli 
yang ni pun sekejap je hayat dia..haha..

bila dah stabil sikit mulalah nak beli yang canggih lagi kan..masa tu tahun 2010 katanya...terus beli 
SAMSUNG OMNIA 2

haa...masa ni memang suka sangat hp ni..kira latest la di pasaran..memang best kamera paling i suka...cantik je amek gambar...setahun je pakai keluar pulak android..sakit hati betullah...dek kecewa i pun bagi kat adik i hp ni dan terus beli hp....lagi satu i beli laptop baru jugak iaitu...

dan juga kamera..



yang ni paling mampu i beli..haha...android yang penting oke..malas dah nak fikir nak beli yang latest lagi..pakai kejap je ade je yang baru..memang tersentap...murah2 pun murah kan...semua ade la..cuma kamera je x best...dan yang paling latest menatang ni..mahal tau i beli nih..




Kesimpulannya, banyak giler kot duit dihabiskan untuk membeli gajet2 tersebut..kau mampu..haha..lepas ni teringin nak beli Iphone dengan Blackberry..tapi ramai je yang tak setuju..kata mereka i ni tak pandai jaga barang..apepun i pun sebenarnya malas nak beli gajet2 lagi.niat di hati tu memang nak beli..tapi i ni bukan ade orang sponsor kan..so bersyukur je lah dengan apa yang ada.kalau boleh tak payah nak tunjuk-tunjuk sangat lah yang i ni kaya, padahal tidak kan..hehe...mak kata bersyukur dengan apa yang ada.beli tu ikut kemampuan.beli tu sebab kehendak ke keperluan..harap-harap i dengar lah nasihat mak i tu kan..Daripada banyak-banyak gajet yang i pernah beli setakat ni cuma ade satu je yang hilang disebabkan cuai..Alhamdulillah...hehe..

2 comments:

izu said...

i knl u dari 1st fon u tu smpi nokia n70 jer kan..pastu kte da xjmpe lg..hehe...

Amy Mraz said...

argh..teringat kenangan dulu2..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...