Followers

Friday, July 27, 2012

tak payah nak korek sangat lah!!



gambar sekadar hiasan

Salam Ramadhan semorang, hari ni i nak cerita sikit pasal hukum korek hidung atau telinga masa bulan puasa. i pun pernah buat jugak sebab tak tahan gatal katanya..hahaha... tapi menurut sumber dari encik google, secara asas, bila kita korek hidung atau telinga semestinya bila kita nak bersihkan rongga hidung dan telinga. Kadang-kadang bila terasa gatal yang amat. Berhati-hati bila korek telinga atau hidung, jangan sampai ke rongga dalam, kalau tidak puasa terbatal. so tak payah nak gatal sangat lah tangan tu korek hidung secara sengaja. buat penat je tahan lapar sepanjang hari sedangkan puasa korang dah terbatal. puasa ni bukan tahan lapar dan dahaga je, tapi banyak lagi kena tahan okay..selamat berpuasa korang!! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...