Followers

Thursday, September 6, 2012

dah kaya ni, duk goyang kaki je lah kan..hahaha

Salam readers, i dapat 1 Juta kot..hepi giler...nak buat kenduri 7 hari 7 malam lah macam ni..hahaha



Tapi apakan daya itu hanyalah mimpi malam tadi..hahaha

Mahfum Firman Allah (Saba’:24)
Katakanlah: “Siapakah yang memberi rezeki kepada mu dari langit dan dari bumi?” Katakanlah: “Allah”, dan Sesungguhnya Kami atau kamu (orang-orang musyrik), pasti berada dalam kebenaran atau dalam kesesatan yang nyata.


Pernah tak anda dengar atau cakap tentang perkara-perkara berikut??

Situasi 1 : Ala, ulat dalam batu pun boleh makan..inikan kita yang manusia ni...

Situasi 2 : Kalau dah bukan rezeki kita, masuk dalam mulut pun boleh keluar balik...

Situasi 3 : Eh, pinjam duit sikit, aku tengah kering ni..


Haaaa...rasanya korang mesti pernah dengar kan atau pernah alami sendiri... macam i lah untuk situasi 1 tu i pernah dengar dan i pernah jugak cakap pada diri i, walau tengah susah maanpun i percaya kalau kita berusaha mesti kita akan dapat hasilnya kan...tapi yang pastinya usaha kita tu ke arah kebaikan lah..jangan lah pulak meragut ke mencuri ke untuk dapatkan hasil, hasil dapat dosa pun dapat..hehe

Untuk situasi 2, selalu terjadi kat i, pernah i beli satu barang ni, memang dah beli, hati sangat suka sebab dapat miliki barang tu, tapi lepas pakai beberapa hari barang tu rosak..dalam hati i akan cakap mungkin tu bukan rezeki i kot...kadang nak sangat beli barang tu, tapi bila nak beli dah habis..x de rezeki lah tu kan...

Untuk situasi 3, i pernah alami, tapi kalau dah kering i akan cuba untuk meminjam daripada Ah long mama i lah..sape lagi..haha..bank bergerak namanya tu ok..kadang fikir balik macam duit selalu je tak cukup, gaji naik ke gaji sikit ke tetap sama. so kesimpulannya i percaya yang rezeki tu di tangan Allah. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya kan.memang la i selalu sangat berangan nak jadi orang kaya, tak payah nak fikir pasal duit segala ni. tapi pasti ada hikmah di sebalik tu kan. kalau rasa-rasa macam duit tak cukup je tu mungkin ada salah silapnya kat situ kan..i pun masih lagi mengkaji ke mana duit i pergi setiap bulan..haha..harap-harap boleh lah menguruskan duit i tu kan..

p/s : Amy, jangan lah asyik boros je beli barang yang tak perlu..(ingatkan diri sendiri)

2 comments:

piraaa said...

baru nak mintak blanje kepci tadi. haha

Amy Mraz said...

haha..meh org belanja...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...