Followers

Monday, August 19, 2013

Sahabat Selamanya Part1

Salam readers. Entri kali ni I nak cerita pasal sahabat. Mesti uols ada sahabat kan. Susah sebenarnya nak cari sahabat yang boleh berkongsi rasa suka dan duka.. selalunya yang ada pun masa kita bersuka ria je kan. Apapun part 1 ni I nak cerita macam mana I kenal che ta(bukan nama sebenar).. hahaa.. kali pertama jumpa masa kat UPM. Memang masa tu I rasa dia boleh di buat kawan sebab sikap dia sama macam I kot. Tanya punya tanya dia duduk triang pahang pulak. Memang sekapal lah kalau nak balik kampung kan. Che ta jarang balik kg. I je setiap minggu balik.. hahaha.. kadang2 kami akan balik sama2 kalau cuti semester. Masa belajar dulu masing2 agak kering kan. Maklumlah student life lah katakan. Tapi yang best bila I tak de duit dia akan tolong I.. ada sekali tu terpaksa pinjam 300 sebab nak bayar duit mkad kata kau.. hahaha.. macam2 kenangan manis dan pahit kami berdua. Kalau nak cerita uols kene baca sampai esok pulak kan.. hahahahaha. . Apepun I bersyukur seba  ditemukan dengan sahabat yang betul2 ikhlas berkawan dengan I. I ni jenis yang tak ramai kawan. Orang cakap I ni sombong. Memang pun sebab takkan lah aku tak kenal kau aku nak baik sangat kan.. hiks.. nantikan episod 2 macam mana I boleh berkawan dengan dia.. hiks..
Untuk itu I ada sertakan sekali lirik lagu ni.. I suka lirik dan melodi dia..

Dua tiga kapal belayar di samudera
Ayuh sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama
Menikmati indahnya dunia
Kerna
Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia
Berakit-rakit kita ke hulu
Berenang-renang kita ke tepian
Kita berbeda
Untuk saling mengisi
Segala kekurangan kita menjadi
Sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selama-lamanya setia
Tiada bukit yang terlalu tinggi
Untuk kita daki bersama
Dan tak ada laut yang terlalu dalam
Untuk diselami
Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selama-lamanya
Untuk selamanya setia
Setia setia

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...